Intressekoll kurv ciklid
Hej på er alla!
Jag har för närvarande två kullar med kurv ciklider (båda frisimmande), ena kullen har varit frisimmande i snart 1½v och andra har alldeles nyss blivit frisimmande.
Skulle gissa på att det för närvarande rör sig om mellan 50 och 150 yngel (bättre uppskattning kan jag inte ge).
Dessa yngel kommer ju att bli stora så småningom så vill höra mig för redan nu hur stort intresset för unga kurvisar är. 🙂
Observera att jag ej skickar några fiskar, de finns här i Stockholm. Kan tänka mig att mötas typ halvvägs inom Stockholm och skulle uppskatta (speciellt om man har bil) att man kommer till Skarpnäck och hämtar dessa.
MVH//Raichu
Du vet redan en som är intresserad Raichu.
Första paret verkar tyvärr ha misslyckats med sin kull (de går ju ändå i ett sällskapsakvarium + jag har inte haft tid att ge ynglen ordentligt med mat), jag ska se under nästa vecka fall jag kan göra något för de återstående ynglen annars får man kanske hoppas på lek nr2. 🤔
Det är ju inte heller ovanligt att föräldrafiskarna äter upp första eller fler kullar när eller om de blir stressade av andra fiskar.
Nu är det i bästa fall 6 yngel kvar av andra kullen, dessa går nu i ett akvarium på ca 7-10l (flyttades igår) med ett moln av mikroskopiska ryggradslösa små djur (kan med nöd och näppe urskilja dem på oerhört nära avstånd utan glasögonen på).
Om alla klarat flytten och börjar äta av molnet så kommer de att överleva annars är det tyvärr ute med denna lek, dock så kommer det ju med all sannolikhet flera kullar av dessa kurvisar och om jag inte är ute och cyklar så är första paret mer eller mindre på g igen. 😛