Kakaduaciklider
Skulle det kunna gå att ha 2 stycken Kakaduaciklid hannar i ett 180 liter akvarium?
Det finns många aspekter som måste spela in för att ett par kakaduaciklider ska trivas i ditt akvarium. Vad har du för andra innevånare i akvariet och har du många gömställen som t ex grottor m.m. ?
Jag har 20 neontetror, 6 Kakaduaciklid honor, 4 ottosar och 7 st metall pansarmalar.
Och har många rötter, stenar och grottor.
Det kan bli bråk men de kan också komma överens. Räcker det inte med en hane?
Jo det gör det igentligen men hade ingen annan stans att göra av han eftersom jag var tvungen att stänga ner mitt 80 liter eftersom jag inte hade tid till det
Du kan alltid prova och ha översikt. Har du väldigt mkt gömställen så kan det gå bra men det kan gå illa också. Hade jag varit i ditt fall så hade jag försökt först och om det inte går så skulle jag lämna ena hanen till en butik.
Okej! Tack för snabba svar. :)
Nej! Aldrig två apistogramma hanar i ett sådant litet akvarium, inte under några omständigheter.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Nix, det går INTE. Säger som #8 !
Visste jag inte om apiston. Har andra ciklider och det funkar. Där ser man.
Ciklider är ett väldigt brett område och när det kommer till släktet apistogramma så kan man inte ha flera hanar tillsammans i ett akvarium. De slåss till döds. Frågan är om det ens skulle fungera i mycket stora akvarium.
Glömde en sak till, sex stycken kakaduciklid honor är alldeles för många i ditt kar
två eventuellt tre inte fler.
Håller med föregående talare helt och hållet.
funkar bra nu iallafall dem har varsin hörna av akvariumet. Lite jagning när dem möts på mitten men dem jagar bara ut dem ur sina revir.
Säger bara en gång till för mång, mår inte bra att vara så trångbodda.
Bara goggla och läsa , tror det finns nåt som heter NCS-föreningen som tycker
om ciklider, ett tips.