Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1169 ggr
Leopard gurami
0

Kakaduaciklider

Skulle det kunna gå att ha 2 stycken Kakaduaciklid hannar i ett 180 liter akvarium?

[Jens]
0

Det finns många aspekter som måste spela in för att ett par kakaduaciklider ska trivas i ditt akvarium. Vad har du för andra innevånare i akvariet och har du många gömställen som t ex grottor m.m. ?

Leopard gurami
0

Jag har 20 neontetror, 6 Kakaduaciklid honor, 4 ottosar och 7 st metall pansarmalar.

Leopard gurami
0

Och har många rötter, stenar och grottor.

[Jens]
0

Det kan bli bråk men de kan också komma överens. Räcker det inte med en hane?

Leopard gurami
0

Jo det gör det igentligen men hade ingen annan stans att göra av han eftersom jag var tvungen att stänga ner mitt 80 liter eftersom jag inte hade tid till det

[Jens]
1

Du kan alltid prova och ha översikt. Har du väldigt mkt gömställen så kan det gå bra  men det kan gå illa också. Hade jag varit i ditt fall så hade jag försökt först och om det inte går så skulle jag lämna ena hanen till en butik.

Leopard gurami
1

Okej! Tack för snabba svar. :)

mimåne
1

Nej! Aldrig två apistogramma hanar i ett sådant litet akvarium, inte under några omständigheter.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

atos
0

Nix, det går INTE. Säger som #8 !

[Jens]
0

Visste jag inte om apiston. Har andra ciklider och det funkar. Där ser man.

mimåne
0

Ciklider är ett väldigt brett område och när det kommer till släktet apistogramma så kan man inte ha flera hanar tillsammans i ett akvarium. De slåss till döds. Frågan är om det ens skulle fungera i mycket stora akvarium.

atos
1

Glömde en sak till, sex stycken kakaduciklid honor är alldeles för många i ditt kar

två eventuellt tre inte fler.

mimåne
0

Håller med föregående talare helt och hållet.

Leopard gurami
0

funkar bra nu iallafall dem har varsin hörna av akvariumet. Lite jagning när dem möts på mitten men dem jagar bara ut dem ur sina revir.

atos
0

Säger bara en gång till för mång, mår inte bra att vara så trångbodda.

Bara goggla och läsa , tror det finns nåt som heter NCS-föreningen som tycker

om ciklider, ett tips.