Avelsämne? (kampfisk)
Hej!
Jag har ett tag nu varit intresserad av kampfiskar och planerar nu för en första kull i sommar när jag har tid och plats 😃
Jag har har redan en hona och en hane som är köpta i djuraffär då de inte finns så många uppfödare här i närheten.
Jag vet att det finns många här som är duktiga på Kampfisk så jag bifogar ett par bilder på både honan och hanen så kan ni väl skriva om ni tycker att det kan vara en bra kombination för avel?
Hanen är halfmoon, inte helt säker på hans färg, blue red wash? Jag gillar iallafall hans färg men är inte säker på om hans kroppsform verkligen är någonting att avla på? Han har lite trasiga fenor på vissa ställen och saknar en bröstfena men annars gillar jag hans fenform 🙂
Honan hoppas jag är halfmoon, dock inte helt säker, inte heller säker på färgen. Fick ingen riktigt bra bild på henne, hon har mycket finare färger i verkligheten. Om hon är veiltail är det ju bara en andledning att skaffa en hona till. 😉
Jag har en hona till, men hon är mer som sällskap till den andra honan, hon är väldigt söt men har inte så mycket färg.
Man får gärna kommentera vad man tycker om fiskarna även om man inte kan så mycket om kampfiskar 😃
Jag kan inget om Kampfisk men killen är vacker!! Lycka till!
Kan inget om kampfiskar jag heller men tycker de är väldigt vackra!
Jag följer med spänning! du får se till att uppdatera oss om hur det går och när det vankas rom! hi hi
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#2 och #3 Tack så mycket!
Ska absolut göra en bildtråd om det när det väl är dags, men det är ett bra tag kvar, och så är det en massa grejer som ska fixas runt om 😃
Putt :)
Putt :)
Hm… Undrar om det är någon här som kan vara snäll och hjälpa till och svara?
Själv kan jag som sagt inget om kampfiskar… annat än att jag tycker de ofta är väldigt vackra.. ja.. hanarna främst då förstås.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag är också hemskt dålig på kampfiskar men det jag vet är att det ska gå att rita ett fint D runt fenorna på halfmoon, vilket jag inte riktigt får till på din hane. Han är i mina ögon, tyvärr lite oproportionerlig.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#8 Misstänkte det. Oh nej, nu måste jag ju skaffa ännu fler akvarium ;)
Haha ja så kan man ju också se på det, vilken positiv inställning :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#10 Mamma och pappa är precis lika positivt inställda till mina akvarieprojekt, hehe… :P Ingen som kan säga något om vad honorna har för fenform? Blev helt kär i en hona när jag praoade i djuraffären, hon fick såklart följa med mig hem. Ska se om jag kan försöka få ett par bilder på henne senare. :)