Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 1014 ggr
atos
0

Corydoras Sterbai

På ett ungefär hur länge tar det för Corydoras  Sterbai att bli fullvuxna (8cm)

Frågat på några ställen och fått så olika svar därför frågar jag här också.

mimåne
0

Det tar länge, läänge. Om de ens kommer upp till den storleken. Rör sig om år snarare än månader. Jag har nog aldrig sett en sådan stor sterbai måste jag erkänna. 

Frågar du om detta för att du planerar att hålla sterbai i ett akvarium mindre än rekommendationen? I så fall snälla, gör inte det. De behöver sin yta oavsett om de är 4 eller 8cm.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

atos
0

Nä jag är bara intresserade av dom, jag har aldrig heller sett så stor som åtta cm.

Hört att det tar ca 4-5 år innan dom kommer upp i ca:6 cm

Nä inte alls varför frågar du det?

Ställde bara frågan av ren nyfikenhet och jämfört de olika svaren jag fått.

Har redan sex st i ett 160 L akvarium

mimåne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också sterbai. De är verkligen fina så jag förstår ditt intresse för dem. Hur gamla är dina 6st och hur stora är de?

Ibland dyker det upp frågor om hur snabbt en fisk blir stor, just för att fisken går eller kommer att gå i ett akvarium som är för litet för den tills den uppnått sin fulla storlek. Jag kan säga som så, att det var en lättnadens pust jag drog nu.🥵 Så skönt att det inte var fallet här🙂

atos
1

Ja jag kan verklig gilla dessa fiskar, nåt speciellt med dom.

Köpte dom av en kompis för ca: 6 mån sen , ja vad kan dom var + - 3cm.

Ja sånt är ju väldigt dumt, ingen risk för sånt här.

atos
0

#3  Är dina könsmogna så du fått yngel ?

mimåne
0

Några i mitt gäng är könsmogna men de har inte rätt förutsättningar i akvariet för att leka tyvärr då de går i ett stort sällskapsakvarium med många andra hungriga fiskar. Däremot har jag c. trilineatus i ett annat akvarium med bra lekmöjligheter för dem och de lägger rom varje vecka.