Jättekonstigt
Hej! Min ena Neontetra är jättekonstig! Hon/han simmar liksom neråt och sen bara vänder sig på sidan så som på bilden. Vad är det som händer? OBS. Fisken är ej död på bilden! Jag har också en till fråga: Min guppyhona dog igår, hon var ca ett år gammal, blir Guppy bara ca ett år gamla? Jag har för mig jag har läst det någonstans… Tack
Neontetran kommer att behöva gå mot ljuset. Det kan vara sådant som problem med simblåsan, hjärntumör. Hur som helst så kommer fisken inte att överleva det.
En Guppy på ett år skulle jag vilja påstå att är riktigt gammal. Mycket äldre än vad de flesta någonsin blir idag.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Var guppyn affärsköpt? I så fall är det vanligt att dom lever endast några månader till ungefär ett år då dom brukar vara inavlade i djuraffärer ibland. Annars brukar guppys heller inte bli särskilt gamla.
Felet med din Neontetra kan jag tyvärr inte svara på, men jag skulle gissa på att den inte har så långt kvar då vissa fiskar blir ungefär så innan dom dör.
Är det alltså så att den simmar neråt och slutar den flyter den upp till ytan? Är det så låter det ju i så fall som att den svalt luft. Men sånt tar på krafterna oxå så kan ju bli för mycket innan dom får ur sig den.
Ingen av mina guppys har blivit så gamla som 1 år så det ska du vara nöjd med. Den äldsta gick bort förra månaden, hade haft den i 6 månader ungefär.
Kanske därför guppisar får så många ungar :)
Jaha, så synd att det var något så "allvarligt":-(. Men en sak som var positiv att höra var ju att min Guppy blev gammal för att varar guppy:-D! Tänkte GP över till platt, dem är väl inte lika ömtåliga..eller är dem? # ja, hon var köpt på hornabch i Malmö! #3 ja, den simmar neråt och sen när det slpnnar av så flyter den och hamnar på sidan.
Tänkte gå över till platy, så skulle det stå, sorry!