Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: levandefödare
Läst 1959 ggr
daddel
0

Sjuk molly/ancistrus mal!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har en mal som har en ljus fläck på ryggen, vet inte om det är vanligt att dom har så eller om han är sjuk! Har två st Black molly också, den ena är som lite vit på sidan och under magen, och har genomskinlig trådig avföring. Den andra mollyn verkar må bra förutom lite skadad fena. Tacksam för hjälp! 😐

Fjordell
1

Fläcken på ancistrusmalen är helt normal. De ändrar ofta färg efter omgivningen, lite som kameleonter. Ibland är de helt ljusa, ibland väldigt mörka, och så kan de även bli väldigt fläckiga över hela kroppen. Så just där har du ingenting att oroa dig för :)

Att dina black mollys däremot har någon vit beläggning på sidan låter inte så bra. Har du fler bilder där det syns tydligare? Det kan vara sjukdom på g. Genomskinlig avföring tyder ofta på sjukdom eller stress. Det kan även synas i samband med förlossning hos honor.

mimåne
0

Jag kan tyvärr(eller kanske är det bra?) inte se några vita fläckar på någon av fiskarna på bilden.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

daddel
0

Fjordell okej tack då vet jag! det var skönt att höra att min ancistrusmal är frisk! 😃Mollysen har faktiskt blivit bättre, det vita börjar försvinna och det var väldigt lite, därför det är så svårt att se det på bilderna! Har dock inte sett om dom har slutat få vit avföring än men dom verkar må bra! Tack för hjälpen 😃

Sara97
0

den vitatrådiga avföringen kan bero på stress, men om det bara är det och inte "vanlig" avföring inemmellan så vet jag inte…men hoppas det slutar och allt blir som vanligt igen!

LÄNGE LEVE DJUREN!!