Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 683 ggr
Sara97
0

otocinclus matning....

hej hur gör ni när ni matar era ottosar? jag matar med algtabletter och ibland gurka och broccoli. men de kan aldrig aldrig nånsin äta ifred. jag har mollysar i samma kar som attackerar deras mat även fast de redan fått mat innan. specielt tabletterna, om ottisarna har tur så kanske kanske någon molly råkar putta tabletten in i ett hörn eller otillkomligt ställe, som endast ottisarna kan komma åt. jag har testat att trycka in tabletten i ett sånt här hörn,så ottisarna kan få den ifred, men alltid lyckas en eller nån annan molly grabba tag i den och picka på den själv… just nu har jag lagt ner en gurkbit i mörkret men alla mollys försöker få i sig den och då är alla ivägen för ottosarna. såhär håller de på i timmar.. jag har till och med testat lagt i två tabletter en gång, så mollysarna kan hacka på ena så kan ottisarna ta den andra, men icke, de delar upp sig i två klaner.. i mörkret i ljuset, på dagen, på natten, inget funkar, dumma mollys… det enda jag riktigt vet att ottosarna får i sig (i alla fal ordentligt) är alger på akvarieglaset, och det tycker jag är väldigt sorgligt (ursäkta det långa inlägget och tack i förväg om ni orkar läsa och svara hehe)

LÄNGE LEVE DJUREN!!

[Jens]
0

Nattetid =) Ge dem när mörkret faller på i akvariet.

Sara97
0

jo jag gör det men mollysarna har tydligen kattögon och är outröttliga verkar det som 😁😒… stackar mina små ottisar höhö..😣

LÄNGE LEVE DJUREN!!

Aristarcos
0

Jag ger en squash, som är skivad som sen spiral och ankrar fast den med en gaffel. Så att många olika fiskar kan äta från många håll :P

72mm
0

Jag har just pillat in en liten bit broccoli i ett sådant där test-rör som man får med Seras dropp-tester. Tanken var att locka dit lite snäckor så att jag kunde bekämpa min invasion… Nu när jag tittade till det hade en av mina Ottosar parkerat sig inne i röret tillsammans med broccolin. 😃

Kanske du kunde pröva något sådant?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Sara97
0

#4 smart! det ska jag testa!

LÄNGE LEVE DJUREN!!