Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 895 ggr
Selena
0

Guppy fråga?

Hur ser man säkert att en Guppy är gravid? Förutom att den har en svartfläck vid stjärtfenan! För alla mina hon guppysar har en svart fläck :)

oliverholmström
0

Magen kommer du att se en stor skillnad på. Här är länk med fakta om guppys men även bild på en gravid! http://guppyplace.tripod.com/FAQS.html

Selena
0

Ta kar :)

Selena
0

Oj där blev de konstigt :) menade tackar :)

oliverholmström
2

Kan bara förvarna med att om du inte skiljer honor och hanar åt så kommer du ha flera hundar efter ca 6 månader!! Har själv haft guppys!

Selena
0

Jag har honor och hanar tillsammmans och jag vill ha många yngel. Dom flesta dör ändå. Och när jag börjar få för många så ska jag skilja dom åt. Tack för rådet :)

oliverholmström
0

Det är inte många Guppy ungel som dör. Det är möjligt att max en av fem dör. Det är iallafall min kunskap av Guppy. Men det är kanske olika för som sagt det är bara min erfarenhet av dessa fiskar.

[Udoon]
1

Har honan någon gång i sitt liv gått med en hane? Då är hon med största sannolikhet dräktig.

#4 Jag har massor med Guppy och har inte sett röken av någon hund än🤔. Synd, då jag väldigt gärna skulle vilja ha en egen hund😃

Lillyrod
0

#7 😂

stickanw
1

Samma här, har också en massa Guppy och inte fått en enda hund därifrån.

kirshim
0

Våran hund dök upp långt före akvarium och guppys, men kanske har ett samband ändå….=)

Lillyrod
1

Förlåt TS det blev lite OT här. Skojiga kommentarer kan göra ens dag.

Aristarcos
0

Har haft en hona som inte blivit med yngel, alla andra har det kommit regelbundet ifrån. Trots att jag har fjärilar så har jag fått för mycket som jag försöker bli av med.

oliverholmström
0

Jag ber om ursäkt min stavning är inte den bästa så att sådana fel gör jag ofta!

Lillyrod
0

Be inte om ursäkt. Det är roligt när det blir så där ibland. Gör det ofta själv med : )

kirshim
0

Är nog ingen som vill klanka på din stavning, finns andra forum för att klanka på felstavningar. Så länge folk förstår andemeningen du har så stavar du bra nog.

Sen just "hunden" blev ju bara komisk men min kommentar var absolut inte meningen att hugga på din stavning, ber så hemskt mycket om ursäkt om du blev arg eller ledsen…

Så skriv på du och skit helt i stavningen, skratta åt ev tok det blir och ånga på bara…=)

oliverholmström
0

Nej jag tog inte det så häller så att det är lugnt! ;)

[Jens]
0

Sedan är det en sak till att beakta och det är det dära förbenade stavningskontrollen som kan översätta ord som man inte önskar att den gjorde. Har hänt mig några gånger . :))

atos
0

#4  Alldeles riktigt av dej, man får hur många som helst på kort tid.