Annorlunda Äppelsnäcka
Ska stå pH 7 och 27 grader
Med vänlig hälsning / Livandivan <3
Ja, det där ser verkligen konstigt ut. Kan du lägga ut fler bilder så man kan se det bättre ?
Jag får också alltid en eller två äpplen som har ett sådant skal, och det kan ha något att göra med att snäckan växer för fort. Det är nämligen då jag matar väldigt mycket i samband med att nya klasar kläckts osv som jag alltid får minst en sådan snäcka. Men kan såklart bero på något helt annat, men jag vet fler som får äpplen med sådan reva när de matar mycket.
Nu ser jag bättre och det är som Fjordell säger. Jag har också sett detta men jag hoppas dock att den mår bra ändå. 🙂
#3 Aha, jag matar inte så jättemycket bara en algtablett 2-3 ggr i veckan. De äter mat som hamnar på botten osv. Behöver vattennivån vara lägre än upp till kanten om de ska kunna lägga ägg? Jag har täckglas och vattennivån nästan ända upp.
Ja, det bör vara minst 7 cm mellan yta och glaset.
jag har också haft ett äpple som sett ut så, den levde dock ett långt liv, eller ja den blev över året =)
#8 Då behöver jag inte oroa mig att den dör :) hoppas den också får ett långt liv.