Nytt akvarium
Nu har jag äntligen lärt mej hur man får maken att godkänna ett större akvarium, så nu har jag ett på 170 liter😃 Nu vill jag göra rätt från början så jag behöver hjälp att välja rätt fiskar. Nu har jag en Ancistrus, en Otto och fem Platy. Jag tänker köpa en till Ancistrus och fyra Ottoar men vad ska jag ha mer? Ju mer jag läser om olika fiskar ju snurrigare blir jag. Vill ha två st ca 10cm stora och fina färger. Boliviansk Fjärilsciklid är den jag tittat mest på, eller har ni något annat förslag? Dom får inte vara för svåra eller dyra eller svåra att få tag på. Kan ni ge mej ett förslag?
Jättesnyggt akvarium. En bolivian skulle passa utmärkt där tycker jag.
Jag tycker också boliviansk Fjärilsciklid skulle passa bra.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack! Är det bra med två eller är det bättre med fler?
I mina ögon kan du hålla två par där men vill du hellre bara ha ett så fungerar det med :)
Det blir nog bra, de är ju tåligare än de vanliga fjärilarna också !

Ottosarna vill vara ytterligare några fler. Då blir de glada! Gurmis kan trivas med en hane och två honor. Men bolivianerna skall vara trevliga. Själv sugen att prova sådana.
Tack för hjälpen! Glad och nöjd med mina val åkte jag för att handla fisk och det enda som fanns var en Ancistrus. Ottoarna var slut och kommer inte på många veckor och Bolivianer tar dom aldrig hem och förstod inte varför jag ville ha sådana. Jag får väl åka till nästa stad och leta vidare. Är Bolivianerna väldigt ovanliga och ingen som vill ha eller är det bara här dom inte är poppis?
Här brukar det finnas både vanliga fjärilar och bolivianska. Även gula finns att köpa i den affären jag brukar gå till. Kunde de inte beställa åt dig?
Nej, det är dom inte. Varför kunde de inte ta hem till dej? Det gör ju de flesta affärer. Snyggt akvarium!
#7 men fråga om inte du kan beställa istället via dem ?
Dvs paxar dem, kräver de förskotts betalning är det ju bara betala..som säkerhet.
Nä dom vill inte ta hem alls för dom måste köpa så många och jag vill ju bara ha två, samma svar i båda affärerna. Jag ska försöka i någon annan stad men man blir ju så himla besviken😢
Det måste vara en konstig leverantör de har där. Det känns som om de bara tycker det är besvärligt. Det har aldrig varit några problem för mej att beställa. Jag har beställt en enda fisk och det har gått bra.
Ja det kanske är så men då ska jag inte besvära dom mer, det finns säkert andra affärer som vill sälja till mej.
Nämen så konstigt. Jag har aldrig varit med om maken till motsträviga butiker. Till vanligheten hör att de är hjälpsamma och beställer in den fisk man vill ha. Boliviansk Fjärilsciklid är en vanligt art som ofta förekommer i butik och beställs in. Otocinclus likaså.