Växt och snigel lexicon.
Kan inte ni som har gjort snigel artiklar med arter detaljer och växt artiklar lägga upp dem en och en och koppla till lexicon också ?
Men man kan ju klippa ut varje stycke och bifoga bilden, visst det är ett jätte jobb, men fullt möjligt ! Och sen göra en lexicon länk. Men hjälps vi åt så kan det nog vara möjligt. Man kan länka "akvarieväxter" och "sniglar" iallafall till lexicon på artiklarna.
Men jag ger mig inte på text någon annan skrivit utan tillåtelse !
Snäckor menar du förstås och inte sniglar ;) Du får fria händer att ge dig på snäcklexikon men hänvisa bild och text till snäcklexikon.
Ska göra en själv först så att du förstår vad jag menar. Växtlexikon kan jag inte ge dig fria händer på utan det får du ta med mimåne.
#4 haha , menar snäckor 🤐
Nej, jag menar det, att jag inte kan bara skövla ut informationen, men tänker det kan vara bra att ha kvar grund tråden.
Men även ha alla sökbara så man bara kommer just till det man vill se, tex en speciell växt, eller snäcka som ligger helt självt. Men ni bestämmer !! Det var bara en tanke från min sida ! Lättare att hitta just den informationen man är ute efter. Lexicon funktionen tycker jag är bra ! Men också artiklarna är bra på ett annat sätt 😎
det finns redan Lexikon på både växter och snäckor på denna sida.
#6 jo, men det är inte uppdaterat med alla arter.. det finns några få..
Alla arter blir nog svårt vad vi än pratar om :) Kan man inte uppdatera de gamla bara då. Jag vet att snäcklexikonet är riktigt välgjort och fint men det är klart att det alltid går att uppdatera och förbättra :) förlåt om jag kommer och tycker massa. Det är inte menat som något negativt :) Ha en trevlig kväll :D
hur tänker du nu johanamig. jag blev nyfiken =) Vad kan förbättras?
Det är verkligen roligt att du är så engagerad i det här Aristarcos men jag tror det blir svårt att använda funktionen Lexikon när det gäller växter. I och med att de flesta namn är i två delar så kommer inte länkningen fungera mellan inlägg och Lexikon tyvärr.
Det här har vi Medarbetare gemensamt grubblat på och försökt lösa och vi kom då fram till att det bästa blev att uppdatera och göra om det Växtlexikon vi redan hade för att få ett eget system med länkar där. Vilket vi också gjorde. Jag vill väldigt gärna utöka det lexikonet med fler arter och vem som helst får bidra med egna artbeskrivningar som vi Medarbetare lägger in. Det är väldigt tråkigt att det inte fungerar med funktionen Lexikon men har du eller någon annan en lösning på problemet så är vi tacksamma för all hjälp.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Vi är alla välkomna att tycka och tänka till här på sajten johannamig. Det är bara roligt att kunna diskutera! :)
Men det är ju inte ett måste att det kommer upp i inläggen som det gör tex med guppy… Det räcker ju att man kan gå till lexikonet där uppe och leta det man är nyfiken på. Jag la ju upp otocinclus affinis, att det inte leder till just det ordet är ju ingen fara bara man kan trycka på lexicon och få upp en visning där??
Fast nu länkar det till otocinclus affinis ändå?
Men grejen med lexikonet är också att det skulle bli ganska stökigt då vi inte kan ordna upp det i två olika staplar t.ex en för Fiskar, och en för Växter eller rada dem i bokstavsordning. Det skulle bli en enda blandning och därmed göra det svårare för medlemmarna att hitta åt en specifik beskrivning :/
#9 Jo Jens med förbättras menar jag att tex lägga till nya arter
Vi gör vårt bästa för att hinna uppdatera med nya arter i lexikonen men alla som vill får hjälpa till och bidra med artbeskrivningar både i fisklexikonet och växtlexikonet.
Bidrag till fisklexikonet kan läggas upp själv i ett nytt inlägg men artbeskrivningar till växtlexikonet skickas till mig eller någon annan Medarbetare så lägger vi in det.