Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 845 ggr
Borhan
1

Nya färger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina två choklader, de som jag tror är hanar har börjat få mörkgrön färg på pannan och kinderna. Syns kanske inte lika bra på bild, men det är en stor skillnad. Det nästan glittrar på kinderna. Nu vet jag inte om färgerna säger så mycket men börjar allt mer tro på att dessa är pojkar medan de två mindre är honor. Vi får se.. En rolig överraskning när man kommer hem efter en 13h arbetspass :) På bilden har h*n på sig mat- och nattdräkten. De byter dräkt hela tiden, mycket roliga och personliga fiskar. Otroligt lugna också, förutom när man matar! Nu blev det en onödig och dessutom långt inlägg, men men, jag gillar mina choklader :)

Hells Angel
0

Vad fin!

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Sarah E
0

Det var väl inte onödigt och inte särskilt långt heller. Det ör ju bara roligt att se och höra hur det går med allt :)

Borhan
0

#1 Tack! #2 Ja förvisso :) Just nu ser det bra ut, synd bara att jag inte har vägarna förbi Sthlm inom snar framtid.

Sarah E
0

Ja synd. Det är egentligen lite bråttom nu att bli av med dem dessvärre. De kommer mycket snart vara fullvuxna. Jag blir kanske tvungen lämna in några av dem av dem på Akvarielagret. Men du kanske ändå inte ska ha 6 stycken ;) ?  Antar du skyndar långsamt nu med tanke på vad karet gått igenom nyligen. Dessutom kan det vara bra ta in från någon annan också med tanke på inavel.

Borhan
0

#4 ja men precis.. Jag har lämnat in Plecon också nu som bodde hos mig tillfälligt. Nu väntar jag på en del växter som jag beställt.. Men jag slår ju givetvis en pling när jag har vägarna förbi.

Sarah E
0

Gör så :)