Vita j*vla prick
Vill höra alla tips och trix ni med erfarenhet av vita prick har.
Jag har fått angrepp på ca 4 utav mina 30 fiskar, det är tigerbarber och odessabarber som blivit drabbade hitills. Karet är på 220 liter men där går också corydoras så jag vill inte gärna behandla med salt.
Verkar vara tidigt stadium av sjukdomen , i och med att bara ett fåtal fiskar är dabbade , och de har i sin tur inte med än 1-4 prickar på sina fenor.
Tacksam för information.
Åk till en djuraffär och införskaffa medicin så snabbt som möjligt. Hoppas det löser sig.
Har själv fått ett akvarium skövlat av den sjukdomen😕
Skaffa medicin. Vänta inte för det sprider sig explosionsartat och behöver inte drabba alla arter. Karet är smittat så medicinera där. Jag har hört gott om t ex Protozin.
Håller med de övriga. Köp medicin så fort du kan och börja medicinera enligt bruksanvisningen.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Medicin direkt och höj temperaturen.
Lycka till :)
men vilken medecin är mest effektiv? jag någon erfarenhet av ESha exit tillexempel?
tack för svar.
Fråga i djuraffären vilken medicin som är bäst mot Vita prick. är länge sedan jag hade det nu, så jag kommer inte i håg vad jag använde för behandling 😊
sen tycker jag du ska försöka lista ut varför du fått sjukdomen, det är en sjukdom triggad av stress vilket, om det inte åtgärdas kan uppkomma igen, lycka till o hoppas du inte behöver förlora ngn fisk