Beskriv den perfekta community-tanken!
Det här är en "ta med sig till en öde ö"-tråd!
Alla har ju sina favorit-fiskar och de flesta kan nog räkna upp flera arter än vad som skulle kunna samsas i ett och samma kar. Men jag är lite nyfiken på vilka som skulle toppa listan om det verkligen gällde. Säg att jag kom hem till er och tvingade er att göra er av med alla kar utom ett, hur skulle det se ut? Vilka innevånare skulle ni rädda?
Det får vara hur stort som helst (jag är en generös man :)
Det får vara inrett hur som helst
Man får bara kompromissa lite med temperaturer, vattenvärden & miljö. Alla ska trivas!
Man får poäng för snygga kombinationer, fast kan man inte vara utan en viss art som absolut kräver en art-specifik tank så kan det väl inte hjälpas antar jag…
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Är väl lite tråkig antar jag. Men skulle ha ett kar på runt 150L med massor av växter. Däri skulle det bo vita Guppy och Svärdbärare i färgerna koi och albino koi. En läcker Kampfisk hade inte suttit helt fel. Förhoppningsvis funkar han med guppisarna då dom ju är vita. Några äppelsnäckor i trevliga färger. Och så Crystal Red och Crystal Black i mängder. Kuhliålar ska det också finnas, både svarta och vanliga. Och, om det inte blir allt för trångt (får nog nästa ta ett större kar tror jag) så kanske någon groda. Tycker om lätta fiskar som ändå kan vara otroligt vackra. Och ett lagom stort kar att ha på rummet ska det vara. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?