Vattentester, vilka/vad?
Hej! đ
Som jag skrev i mitt förra inlÀgg sÄ Àr jag ny pÄ det hÀr med akvarium och fisk.
Och det Ă€r sĂ„ att jag lĂ€ser hĂ€r och dĂ€r om vattentester, Och jag tittade runt pĂ„ nĂ€tet lite om tester, finns ju en uppsjö av tester kan tyckas đ
TÀnkte att jag skulle köpa sÄ jag kan testa mitt vatten, och jag undrar om denna funkar ?
Mvh Nybörjaren Fredrik! đ
Om du ska starta ett akvarium sÄ tycker jag det rÀcker med dropptest för No2 och inget mer. Stickor Àr inte det bÀsta men det kan gÄ bra om man Àr duktig pÄ det men dock Àr det lÀttare med dropptest.
Tack Jens! đ
Blir o införskaffa sig det !
LÀs igenom denna trÄd vad som kan hÀnda om man inte har koll. Kan vara bra att fÄ veta samt sÄ fÄr man ta del av mÄnga bra tips ocksÄ. http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/54d00070ce12c43517001581-projekt-sydamerika
jag hade dessutom rekommenderat att kolla upp ditt vatten hos kommunen sÄ du vet om du har hÄrt eller mjukt vatten =)
#4 HÄller med. Fick en smÀrre chock nÀr jag upptÀckte att vi har mellan 2-3 dH hÀr.
Ja, det kanske man skulle kolla ocksÄ men jag trodde kommuner alltid har bra vatten precis som kommunen stÀller krav pÄ de som har egna brunnar. Jag har egen brunn med filtreringssystem m.m. och det mÄste ju vara bra.