Innerfilter till malyngel?
Funkar det att använda vanligt innerfilter till ett akvarie med Ancistrus yngel i, eller simmar dom in i den och dör? Vad rekommenderas annars? Ancistrusarna la ägg i en grotta nu för någon dag sedan så får väl hoppas på att någon av ynglerna överlever:)
Jo tänkte mer när de är så stora att hannen inte vårdar dom längre, behöver jag inte ha pump då medans de växer upp?
aquael turbo serien är kanon för just yngelkar!
Ha dem kvar i ditt vanliga akvarium så ordnar det sig, där borde du ha en pump eller ?
#5 Den risken är rätt minimal för ynglen är rätt stora då dom lämnar sin grotta.
Vad har du för pump i akvariet då?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Okej tackar för svar :)
Min yngel simmade jämt in i mitt eheim innerfilter. Jag var tvungen att tömma det varje vecka vid vattenbyte. De dog inte.
#9 Är ju inte jätteovanligt…..har fått ett par stycken albino med bruna föräldrar.
I regel så ska det bli bruna Ancistrus av bruna föräldrar och ingenting annat. I dagens läge däremot så är ancistrusen ganska så vilt avlad hit och dit. De man köper i butik kan mycket väl vara avkommor från en oseriös avel där olika typer av Ancistrus gått och korsat sig. Avkomman är då hybrider och borde egentligen inte avlas vidare på om man vill hålla stammen ren. Men överlag så Nej, bruna Ancistrus ger bruna avkommor.
Medarbetare på akvariefisk ifokus