Mal med kjol
Hej! Igår när vi hämtade hem fiskar fick vi olika malar med oxå. En av dem hade som en massa kjolar, alltså inte små fenor på sidan utan som om den vart omringad av en kjol…. Vad kan det vara? Ska se om jag kan fånga den på bild..
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Bild
Stjärtfenan.. ?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Titta på roten där mellan två ligger en liten randig mal :)
Jo jag fick syn på den men jag kan inte riktigt se någon kjol.. Är det stjärtfenan du menar ser ut som en kjol?
Nej den har även stora fenor på sidan som inte syns här. Svår att fota den för den är så jäkla skygg :( vart fyra malar med och jag har ingen aning om vad någon av dem e för något :(
Det lät inte så bra Zahara.. Av din ledsna smiley att döma så förstår jag att du själv vet om att det inte är bra att köpa fiskar som man inte vet vad de är för några. Speciellt malar är väldigt riskfyllt eftersom att de finns så många arter som blir stora bjässar. Om det går att få bilder på dem alla så får du gärna lägga upp dem här så hjälper vi dig med att artbestämma malarna. På så vis kan du besluta själv om du kan ha kvar dem eller inte.
Vi har en mal redan på 35cm så fler stora vill vi inte ha men vi behöver "städare" dessa kom med när min sambo hämtade ciklider i går och jag visste inte ens om dem förarens de var här hemma!! 4 olika sorter . Ska försöka fånga dem på bild!
En mal
Samma som en av dem på ovan
En med prickar
Tyvärr vill den ena bara visa rumpan :( självklart vill jag veta vad det är för att de ska få ett hem som passar dem!!
En till. Totalt fyra stycken
Den som bara visar svansen har en massa "horn" på näsan så gissar på ancistus. Och den ena har typ en munn den förlänger som ett rör så den suger med, inte en platt mun som min pleco har….
#14 Knorrmal kan det väl iallafall inte vara? Jag är dålig på malar men jag tycker att det ser ut som någon L-mal.
Ojj förlåt!! Jag tänkte på ett men skrev en annan haha förlåt. Jag tänkte på Blå Panaque
LÄNGE LEVE DJUREN!!
Tyvärr lite för dåliga bilder för att kunna säga vilka arter det är. L239 Baryancistrus beggini "blue panaque" är det inte iaf.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Ska försöka få bättre bilder och lägga ett nytt inlägg på dem . Än så har vi kommit fram till 2 ancistus då. Så då e där de andra två kvar då.
GuUuLd vad är det för Ancistrus som har en sådan säregen stjärtfena?
Bild 1 ser ut som en hypancistrus/L333 Eller en lightning pleco
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties