Bilder på sand/grus?
Jag är på gång att byta grus/sand i mitt 375 liters och är lite villrådig. Har varit runt och tittat på en del men det mesta ligger ju i säck/påse och då ser jag ju inte hur det ser ut i verkligheten. Så om ni har tid och lust, ta en bild på ert bottenmaterial och tala om vad det är…
Jag har tittat på Biltemas men det passade inte mig.
Julas har jag sett på också men hur ser det ut i ett akvarie?
Rådasand ca 1.0 mm är också ett alternativ
Sjösand ca 1.0 mm är också tänkbart…
Googla på julas blästersand så poppar det säkert upp en bild på ett akvarie som har det som substrat.
Med vänlig hälsning / Livandivan <3
Jag har Julas sand i alla mina kar, i min tråd här så finns det massor med bilder i lite olika ljusförhållanden:
http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/54b57665ce12c478be0040f9-udoons-akvarie-eskapader
Jag har julas blästersand. Den har "strandsandsfärg". Lite beige sådär. Den kan däremot skifta lite i ton beroende på vad man har för belysning.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack för svar och tips, jag har läst om och sett bilder på Jula´s sand och den verkar ju vara väldigt populär. Dock är jag lite "orolig" för att den är för fin och att den lätt följer med i slamhäverten jag använder. Men som många skriver så får man ju hålla den en bit över sanden.