Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 4492 ggr
Apsn-
9

Mina slöjstjärtar! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att det är alldeles för lite slöjstjärtar här i forumet så tänkte lägga upp lite bilder på mitt kar och hur det har utvecklats. :) Tänkte också lägga upp lite bilder på de äldre fiskarna för att visa hur mycket (och snabbt!) de har vuxit!

Apsn-
3

Hela karet då…

Apsn-
1

Och nu :)

Apsn-
1

yngsta och äldsta

Ellenor123
0

Jättesöta! Saknar mina slöjstjärtar nu litegrann, så himla rolig fisk :) .. och fint akvarium har dem också!

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Julip
0

Åååh slöjisar! 😍 hur många och hur stort har du till dom? Domdär vit/orangea är ju extra vackra.. 😍 på närmsta djuraffären här hade dom bara helröda/orangea. Också fina såklart! Men vore roligt med tvåfärgade också. Finaste firrarna!

Apsn-
0

#4 Tack så mkt Ellinor! Ja verkligen helt underbara fiskar! Är helt kär i dem! Hoppas verkligen på att få dem leka snart ^^

#5 Jag har 7 st i ett 260 l :) Så när de blir större får det bli ett till kar haha! Två har en kropp på över 5 och resten är småttingar en så länge! Du kan säkert be djuraffären ta in andra färger! Brukar alltid spana på http://fisklista.akvarielagret.se/ för att hålla koll på vilka typer som finns att tillgå

Apsn-
0

Två ryukins! Den vit/röda är äldst och den största av de alla men den oranga är den som växt snabbast. (Och bytt färg)

Apsn-
1

En black moor och en panda :) är dödligt förtjust i pandor (svart/vit)

Apsn-
1

En till panda

Apsn-
0

Och så två nykomlingar! En röd långfenad och minstingen, en sjukt söt röd/vit oranda ^^

Apsn-
2

Apsn-
0

Apsn-
1

Lite andra bilder :)

Julip
0

Oj, är dom svarta/svartvita också slöjstjärtar? Hur många färger finns dom i? Verkligen jättevackra :)

LajvKrattan
0

Väldigt fint!👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Cissi-
0

Älskar den i #9 ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Apsn-
3

En utav äppelsnäckorna samt en sewilia linolata (hona)

Apsn-
1

#14 Slölstjärtar finns i så sjukt många vackra kombinationer men man kan tyvärr inte få tag i så många här i sverige… Hade nästan helt gett upp vad det gällde pandorna men så fick jag dessa två i julklapp av min pojkväns föräldrar :D såg att de finns på listan nu!

Apsn-
0

#15 Tack så mycket! :D

#16 Är också väldigt förtjust i henne ^^

annaelfie
0

#17 jag är så fruktansvärt avis på dig. detta är lite min dröm…väldigt fint!!!

Apsn-
0

#20 ^^ hihi vad stolt jag blir! Men varför skaffar du inte annaelfie? :D

annaelfie
0

har haft men i alldeles för litet kar så dem fick ja skänka bort. Har inte plats för fler större akvarium, bara många små :)

Apsn-
0

Åh jag förstår! Ja problemet är ju att vissa blir så pass stora :/ Men det finns ju mkt kul att att i lite mindre kar också! Jag är väldigt sugen på räkor! Hehe inte en chans att de skulle gå med slöjisarna XD

VAd har du i dina kar? :)

annaelfie
0

kampis, räkor, lite olika danior, synodontisar, corydoras, barber. en jävla röra men alla går inte tillsammans :p

Apsn-
1

Haha nu ere jag som svartsjuk på dig ska du veta! Min pojkvän har lagt gränsen på ett akvarium och jag vill så gärna skaffa ett litet räkkar (riliräkor) med en fin kamphane i. Såg en så vacker i affären härom dan…😭

Snigelkrantz
2

Gud så vackra! Åhh.. Jag älskar slöjstjärtar!😍 Var mina första fiskar som 5-åring. Jag har två stora fina slöjstjärtar som bor hos mamma, de bor i en damm på sommaren. Jag hade en period på många år under vilken jag tyckte att slöjstjärtar inte är "riktiga" fiskar, men har man väl haft dem så kan man inte motstå deras charm och skönhet någon längre tid! Så det var givet när jag grävde en damm. (Plus att de är så kärleksfulla! Mina ska alltid gosa med varandra och simmar tätt tillsammans)
Nu drömmer jag om en större lägenhet så jag kan ha en inomhusdamm med vattenfall… Ja, drömma kan man!
Bifogar en riktigt dålig bild på mina slöjisar och en oäkta som jag gjort av ull!

Apsn-
0

Åh dessa två var ju grymt fina! :O Önskar att jag hade såna med sån riktigt fin lång slöja!
Jag håller verkligen med dig! Tyckte också att slöjstjärtar var tråkiga och alldagliga fiskar men det är inte förens man skaffar en liten grupp av dem och låter de leva ut i ett stort utrymme som deras sanna skönhet kommer fram ^^ Mina sover alltid tillsammans på nätterna och går på "upptäcksfärd" och skannar bottnen efter allt som är ätbart ;)
Hoppas att mina är lika stora och vackra som dina om ett halvår eller två! 

Jag fick min första när på mitt förra jobb uppe i Stockholm. Såg en familj som gick runt och bar på en underbar liten pearlscale i en liten plastburk. När jag frågade varför de hade den i en burk svarade dem att de skulle spola ner den i toaletten för att inte djuraffären ville ta tillbaks den. Så då tog jag hand om honom i stället :)

Naiz
0

Riktigt vackra fiskar!!! :)

[Seaside]
0

Åh, ett sånt fint gäng! Slöjstjärtar är så vackraHjärta

Snigelkrantz
0

#27 Herregud, hur tänker folk egentligen? Skulle man spola ner ett marsvin eller en undulat i toaletten om man tröttnar på den? Nej, men fiskar känner samma smärta och (borde ha) samma rätt att leva, alt. smärtfri avlivning. Fruktansvärt. Vilken tur att du tog hand om den! Jag har själv tagit hand om många djur som har råkat ut för samma sak; djuraffären tar inte tillbaka dem och då blir det avlivning. (Har fått underbara kaniner och marsvin på detta sätt)
Mina slöjisar (Big Mama och Little Papa. 😃Fast båda är hanar) har fantastiska fenor, men när jag får möjlighet att ha fler så vill jag satsa på såna som har riktigt fina tydliga mönster, så som dina har! Jag vill inte heller ha några av de mer extrema formerna, så som utan ryggfena, himmelstittare, golfboll (pearl scale?) och bubble eye.  Men å andra sidan, om det är mitt akvarium eller toaletten som gäller, så är alla små miffon välkomna! 😉  Bild: sommarhemmet!

Apsn-
0

#28 #29

Stort tack till er båda! :D <3

Apsn-
0

#27 Ja hemskt! Han hade tur att jag stod där och sålde glass just den dagen ^^ Synd att han inte lever idag för jag tror att han skulle ha trivts så bra i det karet jag har nu! Ska rota fram någon gammal bild på honom också :) Den där dammen måste ju vara rena himmelriket för guldfirrar. 
Åh jag blir helt till mig varje gång jag går in i en butik och får se riktigt fina slöjisar. De är som små konstverk! Håller verkligen med dig om de extrema avelsformerna. Det ser smärtsamt ut :S och vissa kan knappt simma :(

jwfan83
0

Hur många sjöjstärt ar kan man ha i ett 180 liter akvarium?.

jwfan83
0

Är det ett 180 liters du har?.

ladygrenners
0

#34 jag tror det stod 260 l längre upp i tråden!

/Ladygrenners

Draken
0

#33 Inga ;) Slöjstjärten skall ha minst 250 liter. De blir ganska stora :)

TS:  Otroligt fina och välmående verkar de vara :) Så kul att se slöjstjärtar i lämpligt akvarium, har själv ett 275 liters med slöjrumpor :)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

TccT
0

Den med mest svart på ryggen var fin men allra finast var såklart Slöjstjärtus ullicus i inlägg #26

[Stockholmsbruden]
0

Vart köpte du sin panda?

Fjordell
0

Otroligt vackra slöjor! Önskar se fler bilder😍