Gravid guppy?
Har lite funderingar om min Guppy är gravid då hon har blivit så tjock!
Hon håller sig för det mesta för sig själv och den svarta fläcken honor har har blivit större och riktigt mörk. Den svarta fläcken har i och för sig blivit tydligare på alla honor men det är bara denna som blivit tjockare.
Tyvärr så är det dåliga bilder jag visar er osv och jag vet att det är smutsigt glas men det ska städas idag haha
Kanske svårt att bedömma på bild? Eller vad säger ni?
Hennes svarta fläck syns tydligen tyvärr inte så bra på bild🤔
(Bilder kommer här nere)
You can't make a rainbow without a little rain
Det ser ut som om hon e gravid. 😉
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
En helt klart gravid hona!
Lycka till med yngel! 😊
Djurälskaren 
Åh hon är det 😃
Frågan är bara hur lång tid det är kvar innan hennes små yngel kommer..? Tanken är när honorna får yngel ska vi sätta öve honan till ett annat akvarie tills hon har fött klart så inte de andra äter upp alla😐
Eller ska jag sätta henne för sig själv redan nu eller hur blir bäst?🤔
Guppyhonor som går eller har gått ihop med hanar är i stort sett alltid gravida, dom kan till och med spara från när dom parat sig, ganska länge efteråt, så även om dom inte gått med hanar på länge kan det vips bli yngel😃
Har du växter och gömställen i akvariet så behöver man inte flytta honan och greja, lär bli mycket yngel ändå. Låter man dom sköta det själva så blir det att starkast överlever, slipper till viss del sjuka och missbildade yngel då dom inte klarar sig.
#8 Honorna är tillsammans med hanarna hela tiden😛
Har en del höra ganska täta växter men gömställerna är inte så bra för just yngel då de vuxna lätt kommer åt dom😐
Inte 3 månader, det är väl 3 veckor? Eller har jag fattat helt fel?
Läste lite på nätet o stod 2-4 veckor :)
Funkar det att ha 2 honor i ett nanokar tills hon fött eller
ska hon vara själv isåfall? :o
#12 Låt dom starkaste överleva, hade knappt gömställen i mitt kar när mina fick yngel och nu lever 9 stycken, och växer så att det knakar, det kommer bli smockfullt om du sätter över honorna då dom ska föda, då dom får yngel så pass ofta 😂
#13 Mjo men sen kommer det ju till slut bli fullt i mitt vanliga kar och kommer inte ha plats för alla till slut😛