Nytt akvarium!
Blev så DÖNÖJD över detta projekt, hållit på i sträck sedan 17.30, och det var det lätt värt!
Allting är bortstädat, och invånarna har fått flytta in!
Kan även tillägga att för akvarium + bänk, en rot, 3 växter, 3 liter sand, den platta stenen och en bakgrund fick jag för 1000 kronor, förstå vad billigt!
Ursäkta bild kvalitén, tagna med mobilen!
Vad fint det blev. 👍
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#4 #5 tack så mycket! 😃
Jag måste fråga. Hade du ett kar innan och köpte dig ett nytt större kar? Tänkte på att du redan har så mycket växter. Visserligen kan man ju köpa en massa växter men jag tycker mig se 'vuxna' växter så att säga.
Jag ser att du har grus i karet och det gör att växter kan få det lite svårare att växa. Har du någon extra för växterna? Växtmedel eller något?
#7 Har haft ett kar innan och nu köpt ett nytt större, har inget för växterna, men har funderat på att köpa växtnäring, men har haft det där gruset ett tag nu, fyllde bara på med lite mer då nya karet var större.
Och det har växt någorlunda bra faktiskt!
Ja, om du har haft det gruset innan och samma lysrör, lystimmar m.m. så ska du inte trixa med växtmedel för det ser ju bra ut ! 🙂
#9 Hade sämre lysrör på det andra karet! dock var det förstärkt med massa ungsfolie :)
Vad köpte du för lysrör nu? eller vad har du för lysrör i detta kar? Hur många liter är karet på?
Har ett LED lysrör på 6W, och karet är på 54L, blev lurad av förra säljaren (på beggade karet) hon sa att det var 64L (haha..)
Får inte ha större i nuläget för min styvpappa, då han är rädd för vattenskador :)
att bli lurad är en klassiker blev lurad på 25l när jag köpte min 400l efter att jag mätt noggrant så visade det sig att den låg på 375 men det gör inget fick den 1000kr billigare :)
#12 Kan förstå honom men det finns försäkring men det är inte kul när det händer i alla fall.
Förstår han då vi fick byta hela fasaden och allt på baksidan förra sommaren pga vattenskada 😐
Tror det kanske är lite gormigare att byta i en källare då sen om det skulle hända 😂
Vad fint du fått det Chomper! Bra jobbat! Fiskarna kommer trivas så bra där i djungeln :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Superfint!
/Ladygrenners
#16 #17 Tack så jättemycket båda 2! 🙂
Görsnyggt!
Jättesnyggt :D
#20 Tack så mycket!
Någon gång i veckan får mina sista planerade invånare flytta in, nämligen ottosar!
Ville inte köpa 5 stycken algätare och ha i ett helt rent och nytt akvarium.. 🙂
Jag har hört att många har haft svårt att få dom å överleva, så får hoppas på att dom inte dör direkt. Sägs ju att på djuraffärerna har en massa skit (medel, kemikalier) i akvarierna för att dom ska överleva tills dom får ett nytt hem..🤔
Dock bara rykten som jag har hört..
Ohh fy, det lät inget vidare att det finns 'skit' att ge fiskar för att de ska överleva fast det gäller inte ottosar.
Däremot så kan jag hålla med att köpa ottosar till ett nytt 'rent' kar utan alger är ingen höjdare utan det är bättre att vänta tills karet är väl inkört så de får i sig mat de behöver.
Det är bara vad jag hört, inget som jag vet är sant, kan ju vara raka motsatsen.
Men om det nu är så, så går ottosarna (iallafall här) i samma kar, med sådana medel.
Dom här väldigt mixat i djuraffärerna hära, men somsagt, bara något jag hört.
Vet du vilken sorts otocinclus det är du ska köpa?
Välj också större individer som har en rund fin mage, det är tecken på att de äter som de ska.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ååh vad fint! Vet du om den platta stenen är köpt eller om den är "plockad" i naturen? Verkligen jätte fint och lycka till!
LÄNGE LEVE DJUREN!!
#25 Den platta sten är ett väldigt förekommande sten i akvarium och så här på morgonkvisten så är min hjärna halvdöd så jag kommer inte på namnet 🙂 men det kommer säkert någon att berätta snart för dig.
Skiffersten ;)
Det finns att köpa i affärena, men personligen tycker jag kg.priset är ganska högt, jag brukar plocka ute i naturen och sedan koka om jag hittar någon snygg sten :)
#24 Har inte vetat att det finns olika arter 😊
Men dom som går i affärerna som blir kring 4-5 cm, måste kolla vad dom heter med latinska namnet och kolla så att det blir rätt krav så att jag inte köper något helt annat.. 😮
Men hade tänkt mig dom hära https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=329
#25 Tack så mycket, precis som Rovfisk sa, skiffersten!
#27 Tror min kostade 35kr/kg :o