Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 975 ggr
[Jens]
2

Bildspel är INTE bra !

Den nya fiffiga funktionen BILDSPEL som man kan göra här på iFokus kan tyckas vara mycket trevligt men det finns nackdelar med det och det är att du inte kan se något detaljerat för bilderna blir inte bredare än 660px.

Tänk på innan ni utnyttjar bildspel. Jag kan se det som okej om det är närbilder men om man tar helbilder på akvarium så är det desto sämre. 

Lite diskussion kring detta har skett i babbeltråden och om du vill ta del av det så klicka på följande länk: #205

Tänk först och agera efter det ;)

Sindri
0

Håller med dig, men jag trodde inte det fanns ett val! Hur gör man om man INTE vill ha bildspel? Jag laddade upp två bilder igår och det bara blev, jag ville inte ha det så. En bild i varje inlägg?

[Jens]
0

Ja Sindri, du får göra som man gjorde förr innan bildspelet fanns som alternativ. En bild i första inlägget och sedan lägga till en bild per kommentarsruta så att säga 🙂

Saffran0Spice
0

Man kan också lägga in flera bilder i sina kommentarer.
Om man trycker enter och på den lilla bilden bredvid smileyn så kan man ladda upp en bild och välja dess placering (högerställd, vänsterställd, centrerad).
Och då kan man lägga in flera bilder i inlägget utan bildspel =)

Fridaaaa
0

#3 Dock kan man inte förstora upp bilden då om man vill det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marinas Mix
0

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Saffran0Spice
0

#4 Jo - om du högerklickar och öppnar bilden i nytt fönster så kan du oftast förstora, eller trycka Ctrl +🙂

Fridaaaa
0

#6 Går inte om man sitter vid platta eller mobil

Saffran0Spice
0

#7 Asså, det visste jag inte - så synd >.<

Fridaaaa
0

#8 Jag har inte lyckats någon gång i alla fall 😛

Sindri
0

OK - jag fattar. Synd att man inte kollar nya funktioner bättre. Nu ser jag också knappen Font Format. Inte dumt.

Fridaaaa
1

#10 Men klickar du på symbolen bredvid smileys så kan du lägga upp flera bilder i samma inlägg 🙂 Så blir det inte bildspel.

[Jens]
0

#3 och #11 Att jag inte tänkte på det! Jag som har gjort så ofantligt många ggr. Hahaha!

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
0

Tycker heller inte det vart något bra med bildspelet, men jag är lite som dig jens, jag vill gärna studera bilderna noga och se detaljer ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fjordell
3

Jag är också fruktansvärt frustrerad över den funktionen. Jag tycker att man borde få lägga in flera bilder i inläggen på samma sätt som man gör nu för att få bilspel, men att man själv kanske får kryssa i bildspelsfunktionen om man vill ha det. Annars visas bilderna som vanligt OCH att man får möjlighet att förstora dem. 

Så man slipper krångla med att klistra in bilderna från knappen bredvid smileysen och att trycka ctrl + (vilket ju är lite svårt via surfplatta och mobil) för att se bilden i större format.