Ålar i diskuskar
Hej,
jag söker efter ålarter jag skulle kunna ha med mina diskusar. Förhoppningsvis ska jag inom snar framtid uppdatera mig till ett större kar på ca 300-400l och därmed vill jag inte ha försmå ålar, som bara slukas av mina diskusar som stoppar allt nytt och intressant i mun och de får inte heller växa ur karet eller skapa fara för diskusarna. Jag har 27 grader och vill helst hålla mig till det.
Öronål kanske? Vet inget om vilken temperatur den vill ha men de är ju inte precis små
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#1 Skulle vilja ha de, men det är deras storlek och det utrymme som de kräver som kommer hindra mig från att skaffa dom.
Jag har kuhlii ålar i mitt Diskus kar, dom funkar fint ihop, varken ålarna och diskusarna är fullvuxna än däremot.. Har 28grader. Ålarna är däremot rätt små när man köper dom och kanske inte skulle funka med fullvuxna Diskus.. Men när dom vuxit till sej så är dom större. Honorna blir väldigt tjocka.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Annars gillar jag dessa ålar, dom ska nog klara en lite högre temp. 1grad. https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=45
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
#3 Har funderat på Kuhli, men mina discusar stoppar allt nytt och intressant i munnen, och då tror jag att de kan skada ålen eller till och med äta upp de.
#4 Letade efter hur stora de blev men lyckades inte hitta, tack för länken. En grad borde de klara, men på sommaren kan det bli svårt också, diskusarna klarar ju högre men för dessa blir det nog en risk. Men dessa är iaf ett alternativ.
Sedan har jag kollat på väderål, men lockas inte särskilt mycket utav deras utseende.
3# nej är det så men då tror jag att jag har en hona och en hane för den ena är gätte shock ok den andra normal smal och ganska lång vad roligt det viste jag inte alls :)
Vad menar du