Lombardoi?
Min andra
Lombardoi hanen är väldigt färggrann och blå medan honan ska snarare vara gul i färgen och ingen blå färg alls. Här kan du se ett exempel: http://www.tropicalfishsite.com/wp-content/uploads/2013/04/kenyi_cichlid.jpg
#3 Det är tvärtom när det gäller lombardoi, hanen är gul och honorna blå. Det är vad jag läst mig till och fått
#4 ja så är det :) fel av mig!!
Men den ena honan skiljer sig väldigt i nyansen. Kanske någon vet om det kan vara så?
Går det att försöka ta bild från samma vinkel och tidpunkt så blir det kanske lättare att se skillnaden. De två som du har visat nu så är det två helt olika färgomfång eller vad jag ska kalla det. Färgarna gör sig inte rättvis på den första bilden kan jag tycka?
#7 Men tänkte mest på ränderna? Dom är så ljusa på den fisken som på bilden. Ska dom vara så ljusa eller så som på den andra fisken? Det känns som ränderna håller på att försvinna på en
#8 Ahaa, det är inget fel i det. De kan vara väldigt ljusa men kan även vara lite mörkare. Jag var in på Google bilder och kunde se väldigt olika så det är nog inga problem med det.
Varför en del är mörkare vs. ljusare kan kanske ha något med lek att göra? En vild gissning bara. 🙂