Tetror till 54L?
Hej! Vilka tetror passar bra i ett akvarium på 54l? Vill helst ha några med mycket färg :)
Här får du en lista att gå igenom http://www.fishbase.org/report/KeyFactsMatrixList.php?printable=0&fsb=all&famcode=102&sortby=lmax Tänk bara på att tetror som känner sig trygga är väldigt stillastående. Det är min erfarenhet av dem och tycker de är tråkiga i längden. Tycker det är bättre att satsa på rasboror eller killies eller endlers.
Neontetror eller kardinaltetror? :-)
JensW, tack för länken. Jaha, det var ju tråkigt. Jag gillar när det är mycket liv i mitt akvarium :) ska kolla in rasboror och killies! Gudrun-Berit, jo de finns ju men tänkte om det fanns några andra fina färgglada :)
1# aha, är det därför de mest står stilla, de är inte tät grupp heller ;)
#4 Japp, de blir sådana när de känner sig trygga. Väldigt tråkiga fiskar tycker jag.
#5 började mer fundera vad som var fel på dem, men de kommer fram när det är matdags 😃
Jag har ett 54l akvarium och jag är så himla sugen på att skaffa Kerritetror. Jag har 4 platys, 3 vuxna och 1 "tonåring", boendes i det sedan tidigare. Akvariet är tätt planterat med en öppen yta i mitten. Tror ni att det skulle fungera med ett litet stim Kerritetror i mitt 54l (och hur många individer isåfall? Jag tänker med 5-6 stycken, blir det får få? Jag vill ju givetvis att det sa må så bra som möjligt så fiskarnas välbefinnande är nummer 1).
Tacksam för tips! :)
/Ladygrenners