Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: levandefödare
Läst 748 ggr
MalinMalvina
1

färger på platys och sällskap?

Jag gillar platys extremt mycket, tyvärr pga inköp av nya platys så har jag bara 2 av 13 kvar plus 4 yngel.. Det finns ju en mängd olika färgvarianter, vart hittar man infon? Zoopet hade inte den infon jag sökte, tycker det är dåligt med info på just Platy.. Det finns ju svenska Guppy sällskapet, en mängd olika Kampfisk forum och så vidare, finns det något liknande på Platy sidan? :)

mellowlove
1

Hos grossisterna ser man vad de kallar de olika färgerna som finns att beställa, tex hos akvarieteknik http://akvarieteknik.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=1&wts.ACTION=loginguest&p=H  Eftersom de går att korsa färger hur som helst så tillkommer nya färgkombinationer hela tiden och samma färgkombination kan kallas vid olika namn så tror det är därför det inte finns någon direkt lista som jag vet.  Men en bra idee att starta ett sällskap som guppysällskapet, kanske ett projekt? :)

mellowlove
1

Såg att länken inte kom till den sidan jag ville, men om du söker i sökfältet på höger sida på Platy så kommer listan på de olika färgvarianterna upp:)