Projekt: Omstart av 110L
Nu har totalt 27 Corydoras flyttat ut och alldeles snart är resterande guppys borta från karet. Alla rötter är bortplockade och växterna uppdragna.
Så nu blir det ett litet projekt vad gäller placering av rötter samt omplantering innan kampfiskhonorna kommer hit. Tanken är att tömma karet på vatten ikväll och givetvis städa upp alla döda växtdelar och få ur dammet från gödningskulorna som kommit fram under den vilda Corydorasjakten😃

"Vilda corydorasjakten" 😃
Har alla fått nya hem eller har du behållit några?
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#1 Haha, det var verkligen en VILD jakt. De är ju fasen omöjliga att få tag på när de inte är fullvuxna. Det tog ungefär en timme innan jag hade lyckats fånga in alla.🥵
Alla C.Aeneus är sålda till samma hem. Pandorna har flyttat tillbaka till 375 literskaret. Däremot har jag kvar mina C.Paleatus albino som jag inte bestämt mig hur jag ska göra med, så tills vidare får de gå i 375an tillsammans med pandorna.
Jo jag vet precis hur det är när man ska fånga in dem, det har jag hunnit pröva…😃 Jag höll på en hel kväll förgäves en gång. Dagen efter åkte jag direkt till djurmagazinet och köpte den största håven som fanns och med den gick det galant 😃
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Spännande med omstart och odling. Detta kommer jag att följa :)
När du säger C.Paleatus albino, är det då den "vanliga" albino pansarmalen du menar ? Jag har några sånna i hörnan och tycker de är så underbart vackra. Skall köpa fler när jag får lite pengar över :)