Lite nytt!
Såja, ny pump, ny doppvärmare och 3 nya växter + ny sand! Det rörs sig framåt, dyrt dock, kunde inte köpa hem allt jag ville ha, men prioriterade det viktigaste!
Tillägg: Han skulle ju genast simma in i utblåset också som är mot hörnet (för att på det så lite strömt som möjligt) Vad kan man göra åt det? Lär dom sig eller måste man stoppa för något där..?
Hur menar du med utblåset? De flesta fiskar älskar att leka i strömmen från utblåset och det är inget man behöver hindra dem från. Även om det ser ut som de både ska blåsa bort och blåsa sönder så de har viss koll på vad de gör och tål det :)
Menade det, såg ut som att han skulle gå sönder ^^
Men han har gjort ett ett par gången och han verkar vara road av det :D
Aha, nej du behöver inte oroa dig, de tål det om du inte har en monsterpump. Och då går de inte dit frivilligt utan trycker i lugnaste hörnet.
Min Kampfisk jag hade brukade parkera framför utblåset, fenorna låg slickade längs kroppen så han såg ut som en komet. Men kul hade han.
Nästan alla vanliga sällskapsfiskar gillar det, mina skalarer brukar ställa sig i utblåset och det ser ut som fenorna ska brytas av och blåsa bort, men som sagt de tål det om de frivilligt går dit.
Jag fyller mina kar med slang, och ffa tetrorna kan inte motstå strålen, trots att de verkligen virvlar iväg om de försöker simma in i den. Men de försöker om och om och om igen - jättelyckliga =)
Det visste jag faktiskt inte, men tack så mycket för tipset, då ska jag fixa det på en gång! :o
Man lär sig eftersom hehe.. :)
Det är dock en pump med filtrering, men man kanske ändå ska ha den ovanför? :)
Den ska ha utblåset längs med ytan. Ju mer det rör sig, ju mer syresatt blir vattnet.
Men har en Kampfisk.. Dom vill inte ha så speciellt strömt :/
Om du kan, vrid ner flödet på reglaget. Annars rikta blåset mot kortsidan eller hörnet.