Fentyp Betta splendens
Vilken är den mest eftertraktade fentypen och färgen hos denna art?
Eller det kanske är en smaksak? :)
Vilken är din favorit?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Jag tycker både crowntail och halfmoon är fina! Har en CT hemma och hämtar min HM koi hane på onsdag :D
Färg finns så många fina så det är svårt att säga :)
Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus
Spontant skulle jag vilja säga HM, men ser allt fler som vill ha DT nu. Min egen favorit är HMPK :) Färg varierar verkligen, jag tycker om många färger, och har ingen klar favorit i dagsläget.
Min personliga favorit är halfmoon med någon stark färg, då ser fisken verkligen ut som en blomma.
Jag hittade många olika fentyper samt färger på arken zoo häromdagen.. Så snart får jag tillökning.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
crowntail eller halfmoon, har båda hemma :) en kritvit CT och en i olika nyanser av blått HM :) Har även en "vanlig" valetail i rosa/lila/blått :)
Jag skulle jättegärna vilja ha en dumbo ear, men dom är så svåra att få tag i 😭
Crowntail, och halfmoon är jättefina också.
Jag kommer snart att ta en kull på mina dumbo Jessica så går allt som det ska finns det att köpa av mig i början av april :-)
#6 Du kan ju boka in mig på en hane från den kullen också, känner att jag behöver fler kampfiskkar 😃funderar på att dela av mitt 54 liters så det finns plats för två hanar där också. Häruppe i norr är det ju inte ofta man råkar på privatodlade skönheter!
Absolut Fjordell 😃Har för övrigt satt copperhanen i lekkaret ikväll så håll tummar att allt funkar, då bör det kunna bli yngel här i helgen 😛
#8 Wohooo! Längtar verkligen👍
#6 Jag har väl tänkt skaffa Kampfisk inom några veckor men har jag ingen när det är dags i april så är jag intresserad av en hane😊