Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 777 ggr
Aristarcos
0

Försvunnen ur akvariet...??

Har flera guppys i 54 liters karet. En av dem vi haft sedan uppstart , en endlers hane. Är helt borta sedan igår.. Jag har tagit och lyft på locket, tittat mellan växter, under stenar, rötter… allt… men jag hittar han inte. Självklart förstår jag att han bör ha dött då jag inte kan se honom längre. Men jag borde ju hittat honom…Vet att han varit jobbig med neontetrorna, men de kan väl inte ha gjort honom något, om de ledsnade på honom ?

Sarah E
0

Hoppat ur? (Om det finns ngt hål alltså) Det händer ibland. Har du malar? Snäckor? De kan ganska snabbt käka upp en dån liten en. Tråkigt i vilket fall som helst :(

Aristarcos
0

Jag har bara ottosar… Kan inte ha hoppat ur..inga snäckor..

Aristarcos
0

Har nu också gjort vattenbyte och tagit ur de två största växterna för koll, inget spår av honom… bara borta helt och hållet… känns trist…

[raichu]
0

Malar kan göra rent på en sån liten fisk riktigt fort, dessutom så brukar guppys äta på varandra om de dör någon. :P

mimåne
0

Har den dött kan de övriga fiskarna hunnit äta upp honom.

Det har hänt mig många gånger under åren att jag letat och letat efter en fisk, utan att hitta den. Veckor senare dyker den plötsligt upp som om ingenting hänt.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Aristarcos
0

Men brukar man inte hitta något kvar efter dem, typ lite skelett eller något..

Mycket märkligt, jag kan inte ha missat honom om hade levt, när jag gjorde vattenbytet..fanns inga ställen kvar att gömma sig på.

mimåne
0

Även fiskbenen går ner..🤮

Aristarcos
0

Uäck… aha, trodde inte det… jaja, inget att göra åt. Men har mycket yngel som börjar vara rätt stora, men trist att tappa honom ändå…

[raichu]
0

Fiskar lever och fiskar dör, det är en del av livet gång. :)
Alla föds vi och alla dör vi någon gång. :)

Aristarcos
0

Jo då det förstår jag, men vi hade knappt haft honom i 2 månader, känns lite väl tidigt…

mimåne
0

Med tanke på hur pass vanligt det tyvärr är idag att guppys trillar av pinnen nästan direkt efter man köpt dem, så skulle jag påstå att det här inte var särskilt oväntat.. 

Men visst är det alltid tråkigt när en fisk går bort.

Aristarcos
0

Förvisso men det här var en endlers