Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3153 ggr
The Animallovers!!!
0

Evahs djurcenter?

Hej! Mamma och apa tyckte att det var alldeles för krångligt att köpa växter från privatpersoner. Vi ska till Helsingborg och då tänkte jag att jag skulle köpa växter hos evahs djurcenter som jag läst ska vara ganska bra. Men det går inte att ringa dem och hemsidan går ej att komma in på… Har de gått i konkurs och lagt ner? Nån som vet? Ber om ursäkt om jag bara skriver massa inlägg hela guden om djuraffärer som ingen vet om det börjar bli lite smått akut då jag ska starta om det på söndag och behöver bra växter av bra kvalité från en bra affär!

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
2

Oj råkade skriva apa:D menade pappa.

mimåne
0

Du får fråga hur mycket du vill! Vi vill så gärna hjälpa :) Jag känner inte till butiken du nämner och bor inte i trakterna så jag hoppas någon annan kan svara på din fråga om den finns kvar. Jag förstår att dina föräldrar tycker att det känns lättare att köpa i butik men något du skulle kunna göra är att slänga upp en annons här på sajten om någon kan skänka dig växter gratis och skicka dem på posten? Det finns många vänliga själar här som har de växter du letar efter :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Bjallstal
1

Har aldrig hört om just den butiken, handlar jag i Helsingborg blir det Hornbach eller Arken Zoo. Hornbach hade väldigt fina växter sist jag var där. Hur priset ligger kommer jag tyvärr inte ihåg, men att handla av privat personer är oftast mycket billigare.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
0

Kan vara att jag missat den bara med :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

The Animallovers!!!
0

jag har handlat växter på hornbach en gång förut. Jag vill gärna att alla de växterna ska finnas på ett ställe för då slipper jag ju och köra runt. Jag hade först tänkt att handla på hornbach men sen läste jag om Evahs djurcenter.

[Tinitusan]
1

hornbach som ligger vid biltema, eller grizzly zoo vid väla eller djurkompaniet i hyllinge är de affärer jag rekomenderar när det gäller växter =)

The Animallovers!!!
1

Ja det blev Hornbach som ligger vid biltema. Jag köpte 2 hornsärv, en svärdplanta och en varlegata tror jag den hette… Hon rekomderade den:)

The Animallovers!!!
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast det är nog en ludwigua repens. Det stod "varlegata" på en sån liten flik som satt i växtens kruka. Det står nått annat också men det är suddigt, där kanske det står ludwigua repens;)klarar sig växterna så här över natten i en spänn med vatten? Vissa av växterna är över ytan, kommer de torka då?

Lilolizeit
0

Dom klarar sig bra i hinken en natt. Försök att få ner dom under vattnet. Går det inte så kan du dra en plastpåse över hela hinken så att det blir tätt, då det blir fuktigt för växterna som är över ytan.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mimåne
0

Hm.. Jag är ganska säker på att det där inte är en ludwigia repens. Är det en variegata som det står så är det inte är en vattenväxt egentligen. Växten kan komma att ändra sig ganska rejält i utseende den närmsta månaden så det ska bli intressant att se hur den tar sig. Kanske kan vi då senare artbestämma den bättre.

The Animallovers!!!
0

Ja det står nog ludwigia repens på den men varlegata är det enda jag ser;)

The Animallovers!!!
0

Jag läste fel… Trodde du skrev "jag är ganska säker på att det är en ludwigia repens". Skit också!!!!!!! Hoppas jag inte köpt en "ickevattenväxt". Blir lite smått besviken:(

The Animallovers!!!
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är fliken…

Lilolizeit
0

Det är en vatten växt å det står bacopa någonting. :)

Lilolizeit
0

bacopa lanigera variegata ska det nog vara :)

The Animallovers!!!
0

Åå tack! Nu kan jag var lugn!

The Animallovers!!!
0

Är det en tålig och snabbväxande växt? Eller har hon bara lurat i mig en växt som de behövde bli av med…?

mimåne
0

Det står Bacopa lanigera 'Variegata'.  Jag tror det är en ovanligare art i släktet för jag hittar ingen information om växten på nätet. Det finns flera arter av bacopa som är enkla och lätta så vi får hoppas på det bästa :)

Lilolizeit
0

Jag har bacopa colorata, den är lätt men inte särskillt snabbväxande..

The Animallovers!!!
0

Tack för svaren allesammans!