Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: nybörjarhörnan
Läst 479 ggr
Mickeberglund
0

Ska köpa mitt första akvarium

Hej, jag och min sambo är totala nybörjare på fiskar och akvarium. Min sambo har haft fiskar i akvarium när hon var barn men ingenting sedan dess. Vi hade tänkt köpa ett 70 l akvarium med bänk, närmare bestämt detta http://www.zoo.se/akvarium-vitt-rekord-700-juwel.html fungerar det bra tror ni? någon som har efterenhet av detta akvarium. Brukar pump följa med? Hittar inte det på sidan.

Sedan tänkte jag höra om hur många fiskar som passar och hur stora i ett sånt akvarium. Vi vill gärna ha så färgglada och varierande fiskar som möjligt. Lite tips i allmänhet. Tack på förhand.

Oliviahack
0

Jag kan svara på din fråga om pumpen och den ingår. "Bioflow Super filtersystem och värmare. För optimal filtrering är REKORD försedd med en högpresterande Bioflow Super. Detta interna filter kombinerar effektivitet med säkerhet och utgör mittpunkten i varje Juwel akvarium."

mimåne
2

Hejsan!

Roligt att ni blivit intresserade för hobbyn. Det är fantastiskt roligt med akvarium!
Jag skulle vilja råda er att köpa akvariet från ett annat ställe. Zoo.se har många gånger gjort våra medlemmar besvikna p.g.a deras amatörmässiga sett och slarv.

70L är inte särskilt stort och begränsar utbudet på fisk något men det är en bra storlek att börja med. När ni letar efter lämpliga arter så tänk på att många fiskar kräver ett större akvarium än så här. Mitt råd till er är att inte lita på butikspersonalens kunskap utan att själva läsa fram fakta på nätet.
Bra och trevliga nybörjarfiskar är t.ex Platy, Neontetra, Svärdbärare, leopardpansarmal.

Medarbetare på akvariefisk ifokus