Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettprojekt-diy
Läst 641 ggr
Bjallstal
0

Projekt: 54-liters

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så då startar jag upp min första egna projekttråd här. Fyndade ett praktiskt taget nytt 54-liters akvarium komplett med massa tillbehör för 170kr på loppis förra helgen. Fick kvitto från förra ägaren med på köpet. Det enda som fattades är filtermassa. Så det ska investeras och sedan gå som extra filter i ett av min brors kar tills jag kommit igång. Alternativt ta filtermassa från min brors extrapump för att komma igång snabbare med bra bakteriekultur. Har efter lite hjälp och guidning av några grymma medlemmar här kommit fram till vad som ska finnas i karet. 1 par Apistogramma Borellii Ca 8 moskitorasboror Ca 8 Ottocinclus Affären där jag ska beställa apiston kan även ha hem olika varianter på otton så ska prata och kolla lite för att se vilken som passar(om det finns mer skillnader än utseendet) Bifogar en kass Ipad-bild till att börja med, men ska fota med kamera under resten av projektet.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

mimåne
0

Vad kul! Lycka till nu :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Bjallstal
0

Tack! Ska till Ciklidhobby och beställa på torsdag när jag slutar jobb i vettig tid. Är så taggad på detta nu.

Är det illa om man ska titta på nya större kar redan imorgon? ;)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
0

Tack så mycket för all hjälp i min andra tråd! :D

Lillyrod
0

#2 Ja det är illa ; ) Lycka till med detta nu och hoppas allt går bra med ditt val av fisk.

Bjallstal
0

Blir nog bra. Tar dem inte hem på Ciklidhobby ringer jag Åleds. Ska ändå upp där om några veckor med min lillebror och han kan ta hem det mesta.

Var inne på Otocinclus sp. cocama tills jag såg prislappen(ca 225kr) jämfört med de vanligare Ottosarna(ca 20-30kr). Håller mig till en av de vanligare sorterna där tror jag ;)

Lillyrod
0

Jag har tittat på cocama jag med. Den är väldigt vacker men man får nöja sig med att titta.

Bjallstal
0

Kände också det haha. Kanske i något annat kar i framtiden när man har mer pengar ;)

Denna veckan och helgen kommer gå i högskoleprovets och akvaristikens tecken