Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 3917 ggr
[SonjaG]
0

Kampfisk och räkor

Kan man ha Kampfisk o räkor tillsammans utan att räkorna blir uppätna?

Äter verkligen kampfisken räkorna, jag har hört lite olika.

Vad har ni för erfarenheter?

peppe_ing
0

Det är nog olika från fisk till fisk. Har en som inte bryr sig alls och en annan kaxig hane som jagade och nafsade efter amnoräkorna så fort stackarna vågade visa sig så jag fick flytta dom till den snälla kampfisken.

[SonjaG]
0

Ok. Olika alltså, då är min en "buse" för sen han kom i karet ser jag knappt några räkor. En del stora men inte många alls.  Antagligen har de gömt se alt blivit uppätna. Men han ser inte tjock ut så jag är osäker. Det är alltså Körsbärsräkor.

[Jens]
0

När jag hade Kampfisk eller någon annan fisk tillsammans med räkorna så var räkorna lite försiktiga och höll sig undan vilket jag tyckte var tråkigt. Fiskarna borttagna och endast räkor i gör att de är mer framme och visar upp sig.

Min Kampfisk åt gärna räkbäbisar och om det är alla vet jag icke men min gjorde det. Sedan hade jag små söta rasboror men de åt också upp räkbäbisarna vilket inte var tanken från min sida så nu är det bara räkor som gäller i mina nanokar.

Mysan_
0

Jag har amanoräkor tillsammans med min Kampfisk, och han bryr sig inte alls om räkorna. 🙂

mimåne
2

Räkor är en naturlig föda för kampfisken. Ryms dem i munnen så är det Nami nami.

Medarbetare på akvariefisk ifokus