Artbestämning
Ser ut att va en Siamesisk algätare!
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Ja tack så mycket!:)
Det där ser inte ut som en siamesisk algätare mer något åt gobyhållet om man kollar kroppsformen på den.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Ser ut att vara något liknande denna http://tanzawa-sky-club.air-nifty.com/photos/uncategorized/2009/05/29/orangefinefemale002.jpg om man ser till kroppsform och placering av ögonen, detta är en "rainbow goby" (Rhinogobius sp.)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Ungefär hur stort akvarium behöver de?
Det här är en goby. Jag har svårt att se däremot vilken art det är då den inte färgat ut ännu.
Väldigt trevliga fiskar som inte blir stora alls, bara några cm. Ej köttätare utan behöver stor tillgång på alger. Vill ha mycket strömt vatten och trivs bland en stenig miljö. Växter är inte nödvändigt för arten men däremot vill den ha flera kompisar. Ett gäng på 5 skulle jag säga som minst så skynda dig tillbaka till butiken och köp några fler! :)
Arten är också lättlekt så länge man uppfyller deras behov men avkomman är mycket svår att föda upp, jag tror det behövs bräckvatten för det ändamålet.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Angående din fråga om storleken på akvariet så skulle jag säga att de kan hållas i 100L.
Då blir det nog en vända till dit! De är ju riktigt coola! Men det känns ändå lite dyrt med 149 kr styck:/
Vad bra, det är ett 100l kar jag har:)
Ja de är super läckra men tyvärr finns det dåligt om information om dem på nätet. De mesta går på engelska. Men du skulle se deras lekbeteende, mycket intressant!
Det kluriga med den här typen av art är att hålla uppe algbeståndet. När du har ett gäng på 5 st behövs också en del alger för att mätta alla..