Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 386 ggr
Sandrasays
0

Tips på större fisk?

Har ett akvarium på 250 L där jag just nu bara har 8 st Neontetra, 5 guppys och 2 praktbotior. Jag är intresserad av att utöka med lite större fiskar och har kollat runt lite men tycker att det är en djungel. Kan någon kunnig hjälpa mig med förslag?

mimåne
1

Hej Sandrasays!

Jag skulle gärna hjälpa dig att hitta en trevlig lite större art. Det finns ett litet problem och det är att större fiskar ofta äter mindre fiskar exempelvis neontetror. Någon trevlig Gurami däremot skulle kunna fungera. Vilken storlek skulle vara önskat från dig?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Sandrasays
0

Jag önskar mig något som fixar att leva i ett 250 :) Just storleken spelar inte jätte stor roll bara större än dom jag har nu då man nästan får leta efter fiskarna :)

marta01
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

någon slags Gurami föreslår jag 

(skikar med bild på våran marmor)

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

marta01
0

hmm blev störe än jag trode

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

mimåne
2

Okej då förstår jag. Jag kan ge dig några förslag men eftersom jag inte vet vad du har för värden och förutsättningar i akvariet så får du själv bedöma om de passar in.

Jag nämnde Gurami tidigare och det finns många vackra sorter. Slår ett slag för Mosaikgurami. Sajica ciklid, nyckelhålsciklid, segelfensmolly.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[Tinitusan]
1

tänk på att dina praktbotior kommer växa o så småningom ta upp för mkt plats o behöva flytta.