Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 517 ggr
fuzzie
0

Fundering angående fiskar ^^

Hejsan! 

Jag brukar bara kika in här ibland för att kolla på alla fina fiskar som ni har i era akvarier. Men nu är det så att jag och min kompis har fått ett grupparbete på skolan där vi skall få ha ett akvarie under resten av året och sköta om det dagligen osv. (går på ett naturbruksgymnasium). 

Så nu undrar vi om vi kan ha fiskarna nedan tillsammans. Ifall de klarar av samma temperaturer och inte äter upp varandra osv? Så nedan kommer en beskrivning om de fiskar som vi vill ha: 

Ballongmolly 
Kuhliål 
Neontetror 
Fjärilsciklid
Ancistrus 
Guppy 

Hoppas att någon kan svara på detta hyfsat snabbt för vi skulle behöva få svar idag. Tack på förhand! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

idaaforsling
1

Det kan vara en bra idé att berätta hur stort akvariet är för att bättre kunna svara :)

fuzzie
0

Hehe sorry, glömde det! 😞 

Skall kolla upp 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

idaaforsling
1

Är akvariet tillräckligt stort ser jag inget problem med uppsättningen fiskar, bortsett från att det kan se lite "estetiskt" rörigt ut :)

mimåne
0

Kika gärna in den här sidan, om du inte redan gjort det. Där finns artbeskrivningar på de fiskar du är intresserad av. Jag har länkat till Kuhlii ål.

Flera av de fiskar du räknar upp har speciella behov och därför råder jag dig att läsa på ordentligt om dem och dess behov. Jag vill också varna dig från att skaffa Guppy och Fjärilsciklid som är väldigt sönderavlade. Är du inte rädd för sjukdom och dina andra fiskars hälsa så har du däremot inget att frukta.

Medarbetare på akvariefisk ifokus