Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 3041 ggr
Livandivan
0

Temperatur till kampfisk?

Hej!
Jag har en kampfiskhane i ett 30 liters akvarium med en luftpump. Tänkte fråga det här angående temperatur, jag läste att de ska ha mellan 27-29 grader annars drar sig fenan ihop. Det är precis det som har  hänt och nu är jag orolig över att han kanske dör utav det. Är det nödvändigt att köpa en doppvärmare?

Med vänlig hälsning / Livandivan <3

[Tinitusan]
0

vad håller ditt kar för temperatur då? om du inte har mer än 22-23 grader, vilket är den temp mitt 30l håller utan doppvärmare tycker jag absolut du ska köpa en!

Livandivan
0

Det är mellan 22-23 grader, lika varmt som i luften. Ska inhandla en doppvärmare isåfall

[Tinitusan]
0

ja det tycker jag, speciellt eftersom värmen inomhus snart sjunker några grader till när hösten o vintern kommer!

Sarah-S
0

Nu är jag väldigt ny och planerar mitt första nano men jag har ändå fått uppfattningen att det är noga att se till att fiskarna man har får den miljö/temperatur/pH etc som de mår bra av. Vad är annars vitsen?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

mimåne
0

#4 Problemet är väl att människan är väldigt självisk och många sätter sitt eget nöje framför fiskens. Begreppet "Det är bara en fisk" har hörts många gånger. Fiskar verkar inte ha något värde alls och då är det ingen vits att lägga pengar och engagemang på dem heller.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

litettrassel
0

Blev lite ledsen när jag gick in i en zooaffär som sålde 9 och 18 liters nano med skylten: varför köpa en blomsterbukett i gå bort present när du kan köpa ett miniakvarium med fisk!

Sarah-S
0

#6 😕

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Livandivan
0

Oj det lät inte bra att det stod så i en djuraffär.. :(