Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 3085 ggr
mmaliinxx
0

Odling utav zebrafiskar

Hej igen, jag har nu bestämt mig för att odla zebrafiskar som en del utav mitt gymnasiearbete då de är aktuella inom forskning, passar mig som går natur perfekt! 

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg har jag 2 akvarium, 30l och 92l. Det jag behöver hjälp med är dock deras biotop… Jag vet "standard-faktan" som finns på zoopet men det jag saknar är vad jag ska ha för växter. Är det någon här som har ett kar med zebrafiskar och kan ge mig lite tips? Finns det någon här som säljer passande växter? :)

Bilder uppskattas!!!

[Tinitusan]
0

jag har ett stim på ca 15-20st som jag har i min kub, de simmar mest högt upp i karet, gillar utblåset på mitt ytterfilter o simmar gärna in o ut under drivveden jag har hängandes uppifrån karet, i karet har jag mestadels polysperma som lägger sig snyggt längs med ytan när den växer, vet dock inte om det är en naturlig biotopväxt för dem, men har flera st som är runda o fina så leker gör de i alla fall!

[Tinitusan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har även vallensia o vattenpest i karet o anubis o ngt mer!

-Cissi-
1

När mina leker så tycker dom om mossa :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Tinitusan]
0

ah cissi jag letade efter din tråd men hittade inte den?

-Cissi-
1

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Tinitusan]
0

men så konstigt att jag inte hittade den!

men toppen att du länkade, min tanke så klart, hppas den hjälper TS

-Cissi-
0

Den var lätt lågt bak i historiken :)