Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1904 ggr
takykardi
0

Vad är det för snäcka?

Hittade en liten snäcka som kommit hem med några växter jag köpte idag. Den har samma form som en malaysisk sandsnäcka men lite grönaktig och bruna ränder som gick från "huvud till ändan". Någon som vet vad jag pratar om? :)

mimåne
1

Jag kan inte komma på vad det är för en snäcka, men jag kom tänka på en annan sak.. Var det inte du som köpte äppelsnäckor hos risto korpi? Hur har det gått med dem?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

wille_wille
0

Det blir lite lättare att se vad det kan vara om du lägger upp en bild på den :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

takykardi
0

#1 Ja det är jag. :) Dom mår bra, dom har dock inte lagt några ägg! Var in till honom idag och såg att han hade åtminstone 3 st äppelsnäckor till. ;)

#2 Jag ska försöka hitta den och ta bild på den, haha.

takykardi
0

#2 den är tyvärr försvunnen. Hoppas det inte är någon elak typ som äter på mina växter bara, för jag lät den vara kvar i akvariet!

mimåne
1

Verkligen konstigt att han säljer dem i sin butik. Förstår han inte att det kan hota hela hans verksamhet, det är ju öppet för allmänheten att se vad som föregår..

Fjordell
0

Det råkar inte vara en physa? http://www.biolib.cz/IMG/GAL/110637.jpg

De kan ju vara ganska lika sandsnäckor när de är riktigt små! Plus att det oftast är dem man får med växter… typiskt nog.

takykardi
0

#5 Ja man tycker ju att en ägare av en akvariebutik skulle veta att dom är olaglig! #6 Nja den är mer strutformad och har ränder! Så en sån tror jag inte att det är. Om jag ser den igen så ska jag ta bild på den! Den var väldigt snabb med att förvinna ner i sanden!

mimåne
0

Jag tvivlar inte på att han vet om att det är olagligt. Han struntar nog bara i det.

takykardi
0

#6 Nu har jag hittat en physa också! ;) Det är första gången jag olika snäckor i akvariet! Hittade en "kanelbulle" också. :P