Mitt Fluval Edge
Jag köpte ett Fluval Edge för ca en månad sen, köpte samtidigt fyra räkor och fyra små fiskar.
Räkorna har fått små bebisar, hur ska dessa tas omhand? Behöver jag ge bort dom för att det inte ska bli inavel i framtiden?
Jag har även förstått att fiskarna jag köpte inte alls mår bra i ett så här litet akvarium, jag ska ge bort dom, bara jag lyckas få upp dom! Tips på hur jag ska göra? Har testat tömma ut lite vatten, men fiskarna är så himla snabba, och det är svårt att komma åt med hoven tycker jag.
Bifogat ett foto på akvariet när det var alldeles nytt :-)
Det ser ut som att du har en tigerräka på bilden.
Tack! Ja jag har faktiskt ingen aning om vad jag har för raser i mitt akvarium, hade inte ens tänkt köpa ett akvarium men behövde en ny lampa i hallen och Fluval Edge är så läckra, att det fick bli ett sånt istället för en lampa.
Räkorna är jättegulliga tycker jag, så roliga att kolla på, så därför blev det några när jag var på Djurmagazinet och jag läste faktiskt aldrig efter på skylten vad det var för sort…
Vilket fin kar du har! :) De kommer nog vara mer framme nu när fiskarna är borta. Dom hade nog uppskattat några fler finbladiga växter, mossa brukar uppskattas mycket av räkor. Precis som Berzerk90 säger så ser det ut att vara vita tigerräkor du har. Kul att de förökar sig, de vill ju gärna vara 10+
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Ja nu är räkorna framme betydligt mer! Jag rengjorde pumpen här om dagen och hittade en bebis i filtret, trädde en nylonstrumpa över pumpen så det inte händer igen.
Går det blanda olika sorters räkor? Jag tycker det vore roligt att ha röda räkor med.