Kuhliål avel?
Hej jag har 6 ålar (kuhli) som jag gärna skulle vilja få ungar, i affären sa dem att det antagligen både var hannar och honor men kan man veta säkert? Hur vill dem ha det för att vilja para sig, eller är det jätte-ovanligt att det blir ungar?
Jag har alltid drömt om kuhli ungar🤤
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Kuhliålar är i stort sett omöjligt att odla. Här kan du läsa: http://www.fishchannel.com/freshwater-aquariums/fish-breeding/breeding-kuhli-loach.aspx
// Sofia
Tråkigt att höra, men tack…
When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.
Det är svårt att odla dessa små underbara varelser men ge det ett försök, gör ett eget kar bara för dem och köp lite fler för att öka chanserna, läs på och lycka till! :)
M.V.H Snuttefia
Det enda man kan göra är att ha ett kar med optimala förhållanden för dom och hoppas. Tror det är under 5st som jag läst om som råkat få yngel på dom i Sverige.
Honor ser man att dom tydligt är är dom blir större och tjockare om magen = romstin. Och det betyder inte att hon kommer få barn utan bara att hon kan.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .