Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 550 ggr
Mollysar:3
0

Fullt eller ej?

Hej! Jag har ett kar på 120 l med 1 Kampfisk, 2 bolivianska fjärilsciklider, 3 Black molly honor + 8 oplanerade yngel (,nu är de ganska stora), fyra fembandsbarber, fyra rosentetror och en ancistrusmal hona. Tror ni det är fullt med invånare eller skulle det kunna få plats ngn mer fisk eller en till Ancistrus hane?

0

'Putt'

[raichu]
0

Jag skulle säga att det är alldeles lagom med fisk i det akvariet. :)

Ancistrusar kan slåss och mobba varandra och grabbarna kan vara rätt elaka mot typ allt om det vill sig illa.

mimåne
1

Känslan jag får utan att ha sett akvariet är att det är mycket fullt.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

0

#3 jag har varit utomlands nu i två månader, en vän har varit och tagit hand om de. Jag vet inte on alla fortfarande lever men vi får hoppas på det. BTW hur länge lever de fiskarna jag har? De äldsta är nu lite mer än 1 år gamla. Jag hade tänkt att vänta tills akvariet är tomt så jag kan fylla på med endast en art. Förut tänkte jag att jag skulle fylla på men insåg att det är fullt nu. mimåne: vilken fin fiskart tycker du skulle passa till akvariet? Ngn färgglad helst och som man kan ha flera av :)

mimåne
1

Bolivianska fjärilsciklider kan leva något år, kampfiskar har jag inte koll på, Black molly brukar inte bli särskilt långlivade men eftersom att de ynglar av sig effektivt så kan du allt bli kvar med dem i några år också. Ancistrus kan bli väldigt gamla, jag har en hona i min ägo som är på sitt 14år nu. Tetror kan också bli flera år dem.

Med andra ord så är det nog fullt ett bra tag framöver. Jag har svårt att ge dig tips om någon ny art då jag inte anser att det passar sig mer fler fiskar i detta akvarium just nu,

0

Malen tänkte jag ha kvar, däremot tänkte jag inte köpa mer tills det är några få kvar :) om jag fortfarande har kvar de till jul, ska jag nog önska mig ett till litet akvarium ;) vi får se :)tänkte kanske bara ha olika mollys då de är sjukt fina :)

mimåne
0

Om de trivs, mår bra och får rätt skötsel så lever de nog alla till jul.

0

Gud så bra :) vill ju inte heller ta död på de, låter lite som det nu när jag läste igenom :/ ska nog iaf inte köpa fler fiskar :) hoppas det löftet håller x)

mimåne
0

Nej jag förstår dig. Ibland vill man helt enkelt pröva på något nytt och lära sig om annat istället. Känner man inte passion för sitt husdjur längre är det bättre för djuren att få nya hem istället. Inget fel med det så känn ingen skam.