Tetra Pristella
Idag har jag köpt 10 stycken tetra pristella. Jättesöta små rackare :)
Svårt att hitta nån vidare fakta om dem, nån som har likadana eller vet något speciellt? :)
Ska jag vara ärlig så vet jag inte så mycket om dem men de är verkligen fina.
TS fixar du att läsa engelska så står det mycket info på denna sidan http://www.fishlore.com/profiles_pristella_tetra.htm
Det där med engelskan funkade sådär ;-) Men har hittat lite om dem iallafall. Dem var inte jätte informativa där jag köpte dem.

"Pristellatetran kan vara en mycket bra fisk för den som nyss har börjat med sötvattensakvarier. Pristellatetror är ganska tåliga och bör klara sig bra i ett bredare spann av vattenparametrar än andra tetror. Pristellatetran är väldigt fredlig när den hålls i små stim om 6 fiskar eller mer. De kan dock bli skygga om de hålls tillsammans med större fiskar. Pristellatetror blir ungefär 5 cm långa och kallas ibland för röntgentetror eftersom de är nästintill genomskinliga. Leta efter det karaktäristiska svarta strecket längs mitten av ryggfenan. En albinovariant av pristellatetran, den gyllene röntgentetran, är ibland tillgänglig men inte lika ofta som den vanliga pristellan. Det är alltid klokt att hålla nya fiskar i karantänakvarium i några veckor för att upptäcka eventuella sjukdomar och skador innan de flyttas till huvudakvariet. Den här tetran är förhållandevis lättutfodrad och godtar mindre fiskmat som flingor, frysfoder och levande foder."
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!