Kampfisk med guppys?
Hej! Jag skulle vilja släppa över min Kampfisk Freddie till mitt 56 liters akvarie. Tror han skulle trivas mycket bättre där. Problemet är att det redan bor 3 guppyhanar där (bland annat). Tror ni att jag kan släppa i han (under uppsikt) men ta ut han om han är för elak mot dom? Dom har inte jättestora fenor. Skulle va jättebra om han kunde bo där, måste göra omstart av hans akvarium p.g.a alger och om han funkar med guppysarna så får han jättegärna bo där (och efter) medans jag gör rent hans akvarie :)
Jag skulle provat under sträng bevakning och sett till att där fanns massa växter gömställen och flytväxter så att både kampisen o guppisarna kände sig trygga i allmänhet. Sitt och titta hur det går i en två timmar.Jag har förstått att vissa kampisar är supersnälla och andra rena martyrerna, oberoende på andra fiskars fenstorlek. Man vet aldrig förrän man provat men somsagt, var försiktig, det är inte värt att någon skadar sig eller värre.
Jag håller med #1 här. Jag tror att man rätt snabbt kommer se om det funkar eller ej. Jag har haft några kamphanar och har även kollat av med spegel hur dom reagerar. Jag hade en jätte snäll hane som inte reagerade ett dugg, en som istället simade iväg och gömde sig och en som blåste upp sig rejält uta att lämna sin spegelbild. Även som sagt se till att det finns gott om utrymme och rikligt med växter/gömmor :)
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade en spegel! :D Otroligt suddig film.
så fin han var! Han ser ganska nyfiken ut, och kommer säkerligen inte att totalignorera guppysarna. Om han bara hälsar o sen inte bryr sig vet man dock inte förrän man provat somsagt
#5 Visst är han! Superfin :) Ja han såg ganska intresserad ut.. :) Ska testa o släppa i han hos dom andra sen när jag kommer hem från skytten :)

#4 Han kan inte se sig själv, totalreflektionen fungerar bara för dig eftersom du inte ser på glaset rakt på.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!