Mitt nano
Kan inte få bilden rak dock 😕
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Den blir rätt när man öppnar och tittar på den i alla fall :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Tjusigt! Ska du har räkor i karet? Vilken sort i så fall?
#3 Det blir nog amanoräkor :)

Lycka till och fråga bara om det är något!👍
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Du vet om att du inte kan få bäbisar ifrån amanoräkor? De är jättefina men man önskar ju gärna att få räklingar ;)

Jens - om man bara har amanos kan man väl ha det salt nog för amanobarn att utvecklas? Eller gillar inte växterna det?

#7 Sötvattensväxter dör i bräck- och saltvatten.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hmmm….men behöver inte amanos bräckvatten för att deras ägg ska utvecklas till räkor? Hur får de äggen till bräckvattnet?
Fint nano du skaffat! :) Odla amanoräkor är inget man gör i en handvändning. Om intresset finns för det så rekommenderar jag att du läser den här artikeln - http://www.redbee.se/content.php/26-Amano-räka Under fortplantning finns mycket info. Vill man odla räkor så hade jag nog rekommenderat någon lättare. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Fast hon kanske inte vill odla =)
Som #11 säger så vill jag inte odla 🙂
Riktigt snyggt inrett! Lycka till.

Tycker du bör ha en del högre växter oxå. I bakgrunden.
Sedan glöm inte javanesiska. Räkor älskar Java mossa
Vad mysigt inrett! Älskar roten! Håller med om att det hade varit snyggt med något högre bak och kanske klämma in en tuss mossa bakom stenen eller något :)
Kommer du köra med CO2? Tänker på gräset du har (som jag antar är någon variant av eleocharis). Finns en risk att det inte kommer klara sig. Men det har du säkert redan tänkt på :)
// Sofia
javanesiska ??? hahaha! Hur kom det ordet till… jag menar naturligtvis javamossa. =)
#18 haha, satt länge och funderade på vad du pratade om, men tänkte att jag nog bara var för nyvaken för att fatta. 😃
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
#18 Fredagsdrinken kom tidigt i veckan…
#21 Jättefint! Söt firre också
Följer…
Fint du har fått ihop det Andrea :D
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
hej Mårten!
Köpte även 4 amanoräkor.. hittade en död idag dock 😕
räkor är väldigt känsliga för nytt vatten. Minns inte om karet var nytt men är det det så är det fullt förståeligt att en skulle ha gått bort vilket var synd att jag inte informerade om. Man ska helst inte släppa i räkor förrän karet är VÄL inkört.
Väldigt fint inrett!
#27 åh okej då förstår jag. Har haft igång det ett tag men utan fiskar.
Fast å andra sidan blir inte karet inkört förrän det flyttat in några djur :)
Så troligen handlar det om en lite för stor förändring för räkan. Hur gjorde du när du släppte ner dem? "Koppade" du in dem successivt?
// Sofia
Ja, jag lät dom flyta runt i vattnet ett tag (dom satt i påsen då alltså), sen släppte jag in lite vatten i taget..
Jag gjorde precis som som du beskrev #31. Inga fler räkor har dött och dom verkar må bra 😃