Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 959 ggr
Emel
1

Burk till box :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallå! Är precis hemkommen från en bekant. Skulle hämta en sak men glömde den :P istället snodde jag med mig en liten burk …och 7 neontetror samt en vit molly. Det var lika illa som det låter :/ Magrare neontetror har jag aldrig sett :/ men vem vill äta när burken är som Fritzls källare. 3 månader hade de bott där för hon inte orkade köpa nytt akvarium, vilka jävla losers det vandrar omkring… Nu är de mina och som den fiskvän man är hämtade jag ett 60l hos mamma samt satte i en plastväxt i burken, tetrorna fick färg efter bara 5 min med en liten växt :) Jaja efter 5 timmars väntan fick de flytta! Imorgon ska jag köpa en vän till molly och kanske 5 tetror till. Glädjen över de livliga och framförallt färgglada fiskarna var värt pengarna jag fick lägga ut för någon annans idioti. Känner mig även som en bra människa haha :P Molly kanske vill ha minst 80l, eller hur är det?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emel
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite bättre :) kanske några växter till bara. Och sand, bara halv cm djupt nu hehe.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

kigon
0

Vilken räddare! 

Jag själv brukar rekommendera större till molly då mollys är rena bjässar som använder hela akvariet flitigt, men om man jämför med den burken så kommer mollyn stormtrivas i ett 60L så tror inte det skulle bli några problem 🙂

Obegripligt att folk kan hålla fisk på det viset, jösses… 😕

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

hejkomochhjälpmig
0

Bra gjort!!! ❤️ Stackars krakar, vilka människor det finns… 

Tror dock att det kan vara bra att vänta lite med att ha i mer fisk tills akvariet har gått in sig lite? :)

Emel
0

Hehe aa jo kanske vänta lite. Har dock ganska bra koll på vattevärden men better safe than sorry ;) Fick lite ficknoja inatt. :P Men ska ändå till affären så blir nog en molly till, käns så trist att hon ska behöva vara ensam…  

Satte in en stor Javaormbunke i karet vilket gjorde det mycket trevligare!

annaelfie
0

guldstjärna till dig Emel

[Jens]
1

Emel, håller med de andra men jag måste också säga att du har inrett ditt kar väldigt snyggt! 👍

SötnosenSantos
0

grattis till dem oplanerade kompisarna!!! Så fint ni får det i era akvarium i jämförelse ser mitt ut som i mitt rum just nu! (stökigt) :)

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

Emel
0

Tack <3 Skönt med egoboost, nya (förhoppningsvis lyckligare) fiskar , nytt akvarium och skrev av mig till fd ägaren. Var riktigt förbannad ett tag för en av tetrorna var så jävla liten och åt inget, låg nästan på botten och var blek. Vet inte om den klarar sig men den är piggare nu och åt lite :) 

#7 haha jadu, jag städade hela lägenheten ink alla karen. startade även upp 2 30l från grunden. Blev faktiskt mycket snyggt så ska skaffa mig kampfiskar. Haft uppehåll med dem men belv sugen ^^

[Seaside]
0

Håller med #6 - himla läckert inrett! -Och så en Pokal till dig för en fin djur-räddnings-insats!

LajvKrattan
0

Bravo!👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Budgies]
0

Stal du dem? 

Bra att du hjälpte stackarna iaf :)) Du är en bra fiskvän