Dumbo Ear Bettas
Hej! Undrade om Dumbo ear varianten finns också på honor? Gillar denna varianten extra mycket och ska även ha dumbo ear hane om några veckor. Jag ska dock inte avla på dessa då jag redan föder upp sällskapsmöss och har inte orken till att föda upp fler arter. Skulle dock vilja ha några honor också. :)
// Adam 
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokus! 
Prova gå in på Mus.ifokus.se :)
#1 Varför ska h*n gå in på mus.ifokus?😃 Det gäller ju Betta splendens (kampfiskar).
#2 Hahahaha jahaaa! 😂 Trodde det var Dumbomöss hon refererade till, blev lite förvirrad är inte så insatt i fiskar och såg ordet sällskapsmus så då satte min hjärna mig på fel spår. Jag får usäkta mig och min virriga hjärna 🤪
Ja, dumbo ear finns även i honor :)
Jag googlade nu och det var riktigt snygga kampisar 😃
#1-2 Hihi. Inte alltid så lätt. 😉 (Han* också. 😃)
#4 Great! Får väl leta upp någon uppfödare då. 🙂
// Adam 
- Paraxona`s ~
Om du bara googlat skulle du fått svar, går ju otroligt fort.. Och hur skulle arten kunna finnas om inte honor fanns? ;) Ett tips är att beställa från grossister eller om du hittar en hemmaodlare/hobbyodlare som adlar den varianten av betta slender. http://www.google.se/search?q=dumbo+ear+betta&client=safari&rls=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=KLKEU7uXEOXT4QSk-YDQDw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=625#q=dumbo+ear+betta+female&rls=en&tbm=isch
#7 Tänkte att om jag frågar här så kanske om de finns så skriver någon uppfödare också. :) 2 saker på en gång.
// Adam 
- Paraxona`s ~
*Det blev två likadana kommentarer*
// Adam 
- Paraxona`s ~
Några av Sveriges bettaodlare kan ni hitta här :) http://swedishbettaclub.weebly.com/
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Tack!🌺
// Adam 
- Paraxona`s ~
Jag har en kull dumbos som är 15v nu :-)
Har lagt upp lite foton i forumet på swedishbettaclub.weebly.com
#13 Perfa! Jag kollar upp det! 😃
// Adam 
- Paraxona`s ~
Vilken nick har du på forumet?
EDIT: Nvm. Hittade det. 😉
// Adam 
- Paraxona`s ~
sussiesbettas :-)
Om du går in på spawn logs så finns det en post med Dumbo, det är mina.
Kom på att jag har en hemsida också, där finns fler bilder på alla mina fiskar: sussiesbettas.weebly.com :-D
Jag kikar! Tack :D
// Adam 
- Paraxona`s ~