Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 552 ggr
[Seaside]
1

Mörkt bottenmaterial - hur mörkt?

När det står att en fisk behöver "mörkt bottenmaterial", hur mörkt ska det vara då? Är svart enda alternativet?

[Tinitusan]
1

haha oj ja det där är ju svårt men nog bör det i så fall vara närmare svart skulle jag gissa, jag tycker att färgerna på fisken kommer fram så mkt bättre med mörk botten, emn du vet ju även hur svårt jag hade att hitta ngt!

LajvKrattan
2

Nej, det viktigaste är att det inte reflekterar väldigt mycket ljus så att det stressar fiskarna. I kombination med tät plantering och dämpad belysning går det bra med ett ganska stort spann färger.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[Seaside]
0

#1 Ja, jag vet hur svårt du hade, så svart vill jag helst inte behöva jaga reda på Storgråter

#2 Det lät ju himla hoppfullt!!

[Jens]
1

Råda sand duger gott när det står mörkt bottensubstrat. Det finns ju t ex vit ciklidsand och det skulle inte passa i det här läget.

[Seaside]
0

#4 Vad bra, då har jag något att förhålla mig till färgmässigt!

Lilolizeit
0

Jag är så nyfiken, va är det för fiskar du ska ha?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Seaside]
0

#6 Ja, här har det ju planerats en bra tid och jag har gjort många looparSkrattar. Men som planen ser ut nu så blir det ett stim Trigonostigma hengeli och kanske även Amanoräkor, ifall fiskarna funkar med dessa

[Seaside]
2

Tack alla för er input! Ville bara berätta att jag nu införskaffat Råda sand. Snart, snart är akvariet startklart. LÄNGTAR !

MalinMalvina
0

Sa du inte att du köpt det jag har? :)

[Seaside]
1

Jo, jag har köpt det - men ångrade mig. Kom (tyvärr försent) fram till att sand är bättre. Då har jag större valfrihet vad gäller fisksort och behöver inte göra en rockad och tvingas tömma och göra om allt ifall jag vill skaffa sorter som behöver sand som bottensubstrat.

MalinMalvina
0

Smart tänkt! :)

[Seaside]
0

Tack! Ja, man har sina ljusa stunderSkämtar