Kan någon bo såhär?
Är det något vattenlevade djur som kan bo såhär? (och inte må dåligt)
Men man kan ju ha pump o grejor, men funkar glas grejen?
Bild? :)
// Sofia
nej det är för litet tycker jag.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Är det någon som vet ?
#3 Vill gärna inte att du säger att du inte tycker så och nej, för det kan finnas sorter du inte känner till som kan bo där. 😉
Dock inte artemia räkor och triops som förslag :)
Personligen skulle jag inte stoppa ner något annat än ev växter där. Det är en väldigt liten burk, så jag tror inte det finns några som man får/kan ha där i.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#4 du frågade om någon kunde bo där och jag tyckte nej,varför frågar du om du inte kan ta att nån säger nej…?
// Linah
Gerbilsidan
Ja, men om någon kunde det. Det vet du ju inte 🐖🌊
Nej, tycker inte något levande djur ska bo sådär.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Om burken har en volym på åtminstone 10 liter (vilket jag betvivlar) skulle du kunna ha räkor. Oavsett vad för djur du funderar på bör du ha jordbotten för att få någon form av filtrering.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Jag lägger också min röst på ett starkt nej.
Medarbetare på akvariefisk ifokus

Du kan odla kanelbullar!
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Nope. Inget djur bör må bra i en så instabil miljö. Möjligen lite vattenloppor och smådjur (små, små snäckor osv) från en närliggande damm om du proppar den full med växter och alger osv. Men det är ju inga fiskar.
Jag får väl stoppa i en gurkskiva.😐😕
Men hur många liter är det i den utan att fylla upp till kanten?
Jag säger definitivt nej.
// Sofia
Vet ej men det är 6 dl ( jag tog inte med botten materialet, för utan så är det mer)
Jahaa, trodde kanelbullar var ett skämt.
What do you mean with "vad är volymen på"?
Det är ingen vas :)
Liter vet jag ej men ca 8 dl
Eum.. jag sa aldrig att jag ska ha något där, herregud..🤫
Jag undrade av nyfikenhet och för att den skräpar!
Och jo, levande varelser kan. Små. Men jag ska ej. Jag stoppar väl ner något annat.
Man kan i och för sig ha någon skinnbagge medans den är liten eller spindel. Någon pinne att klättra på och bara lite lite bös på botten om man vill ha något eller vassdelar. Något vid ytan om det är spindel till bubbelbygge.
Definitivt nej
En till exempel unge av Argyroneta aquatica är inte stor. Men det går inte att ha helt öppet om den får för sig att klättra upp.
Ni som säger nej, sluta med det snälla. det är bara en fråga, inte en nej och ja tävling. 😐
Och tack ni som tipsar :)
Du kan ha sylt i burken!

#28 *applåderar*
😐 #28
#30 men vad ska du ha i burken? sylt är ju gott
// Linah
Gerbilsidan
Måste ni trolla?
Kan ngn låsa tråden, det var dumt att jag skapa den. Jag undrade bara…
hmm, med rubriken "kan någon bo så här" kan man tycka att ett ja eller nej svar är ganska passande?
Då vill jag ha svar som: Ja, en korvgubbfisk kan. blablabla..
Men du har ju fått svar, ingen tycker att du ska ha något levande djur där i, för det är för litet.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Det känns som TS inte riktigt vill läsa eller ta mot ett nej på din fråga. Om du frågar på en sajt så där vad medlemmar tycker så kan du inte ställa dig i försvarsposition, haha.
Ska vi prata djurs välfärd och rätt till värdigt liv, så finns det nog ingen som kan tänka sig att svara ja på din fråga. Däremot gör du givetvis som du vill och jag önskar dig lycka till. Du kommer förmodligen få väldigt olyckliga fiskar och dessutom sköta om burken näst in till varannan dag för att få någorlunda balans där inne.
Sedan tycker jag du ska läsa på och fråga Djurskyddet eller Jordbruksverket vad de tycker. Förmodligen är det inte ens lagligt, eftersom den miljö du kommer erbjuda förmodligen inte ens kommer fylla något av kraven och lagstiftelserna.
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
#36👍
// Linah
Gerbilsidan

Seså, var lite snälla mot Budgies. Hen ställde bara en fråga.
Av budgies egen vilja stänger jag nu tråden.
Medarbetare på akvariefisk ifokus